Ostrý start Marketing Festivalu - 200 lístků prodáno za 2 minuty

15. 4. 2014 | PM

Trh odborných konferencí je přeplněný a rozhodně není pravidlem, že by datum a hodina zahájení prodeje vstupenek většiny akcí byly v kalendářích zájemců o účast dvakrát podtrženy. Přesně to se ale stalo v případě Marketing Festivalu, který spustil prodej včera v 10 hodin dopoledne - polovina z tisícovky dostupných lístků byla vyprodána během prvního dne, 200 lístků bylo přitom objednáno do 2 minut! „Čekali jsme, že to bude lepší než v loňském roce, ale takový kalup nás nenapadl ani v nejmenším," popisuje včerejšek organizátor akce, Jindřich Fáborský.

Jak probíhal první prodejní den?

  • V sedm hodin ráno na webu přešlapovalo průměrně 20 lidí.

  • Půl hodiny před desátou a startem prodeje tam čekalo kolem stovky uživatelů.

  • Prvních 100 vstupenek bylo pryč do 30 vteřin.

  • 200 prodaných vstupenek po 2 minutách

  • 24 hodin po spuštění je vyprodána polovina kapacity divadla, které pojme více než 1000 návštěvníků.

 

Prodělali jsme asi 100 000, ale potěšili zákazníky

K takovémuto zájmu přispěl především povedený první ročník festivalu. Dalším faktorem je i cenová politika. Prvních sto lístků se dalo pořídit za 4900,- a další čtyři sta za 5900,-. Lístky na áčkové konference, na kterých vystupují hvězdy jako Avinash Kaushik nebo Dr. Peter Mayers, přitom běžně stojí pětinásobek této ceny. Reálně jsme za nejnižší cenu nepustili 100 lidí, ale kolem dvou set," říká Fáborský a vysvětluje. „Standardně by systém neměl žádné zamykání ceny. Tj. otevřeš formulář, vyplňuješ, odesíláš formulář a pokud to nestihneš a nejsi v první stovce, dostáváš už dražší cenu. My jsme ale nízkou cenu zamkli na 5 minut, abychom zabránili pachuti z prohrané tisícovky. Díky tomu získalo nižší cenu mnohem více lidí. Ošidili jsme se asi o sto tisíc, protože jsme s takovou variantou nepočítali, ale udělali jsme to, co bylo podle nás nejlepší pro zákazníky."


První Marketing Festivalu se vyvedl. Svědčí o tom i potlesk ve stoje od více než tisíce diváků v sále na konci konference. Nyní pomáhá renomé nejlepší online marketingové konference i při prodeji lístků na aktuální ročník.

Očekávání pro první den prodeje byla výrazně nižší. Organizátoři částečně vycházeli z loňského roku, kdy se prvních sto lístků prodalo za pět dní a polovina jich byla pryč až po několika měsících. Ceny byly přitom tehdy nižší. Prodejů lístků za nejvyšší cenu se ale nebojí. „Vloni těsně před festivalem nabízeli lidé za lístky i deset tisíc, nebo zájezd na Krétu," vzpomíná Fáborský. "A věřím, že zájem ještě poroste spolu s tím, až odhalíme zbytek programu." Ten letos sází mimo silnou část konference také na workshopy. „Minulý rok byly workshopy naší slabší stránkou, letos jim proto věnujeme enormní úsilí," popisuje Fáborský. „Mimo spousty workshopů nabídneme i (pod)večerní dílny, které budou skutečně world-class, ale nebudou vůbec o marketingu."

Základní informace o Marketing Festivalu

Datum konání: 31. 10. – 2. 11. 2014.
Místo: Janáčkovo divadlo v Brně.
Prohlédněte si program a registrujte se na www.marketingfestival.cz

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: