PIAF 2017 zveřejnil shortlisty. Podívejte se na vybrané práce

18. 5. 2017 | Jakub Hort
Celkem 71 prací se objevilo v shortlistech letošního festivalu PIAF. Nejvíce nominací nasbírala německá agentura Heimat.



Mezinárodní festival reklamy
PIAF zveřejnil seznam prací, ze kterých příští týden na závěr festivalu PIAF vybere odborná porota vítěze. Festival proběhne ve dnech 23. a 24 května již tradičně v prostorách Veletržního paláce v Holešovicích. Nejúspěšnější je německá agentura Heimat, která se bude snažit proměnit ve zlato celkem 10 nominací. Z České republiky bylo nominováno celkem 17 vyvolených, nejúspěšnější je agentura Kaspen/Jung von Matt se 4 nominacemi.

Celkem se do shortlistu zařadilo 71 prací. To je značný pokles od loňského roku, kdy porota vybírala z celkem 140 přihlášených děl. „Počet prací se letos citelně snížil u ruských a domácích agentur. Tomu odpovídá i celkově nižší počet shortlistovaných prací. Na druhou stranu byl překvapivě jednotný názor porotců na to, kdo se má probojovat do dalšího kola. Na to jsme v minulých letech nebyli zvyklí,“ řekl ředitel PIAF Marek Hlavica.

Kompletní shortlist naleznete zde. Níže se můžete podívat na náš přehled zajímavých prací napříč kategoriemi.

BEST BEER AD

Zlatý Bažant 73 / Heineken Slovensko / Wiktor Leo Burnett, s.r.o. / Slovensko

Zlatý Bažant, oblíbené slovenské pivo, se ve svojí kampani “Zlatý Bažant 73” vrátil do roku 1973 nejen svým obalem, ale i recepturou.


CREATIVE SALES & SALES SUPPORT

The First Analog Webstore/ HORNBACH / Heimat Werbeagentur GmbH / Německo

U stavebního materiálu je nakupování online velmi zrádné. Hornbach proto přišel se stránkou, jejímž uživatelům nabídl multisenzorický zážitek. Mohli si například připomenout, jak se lidské ruce prohrabávají pískem nebo štěrkem.


THE PRINCIPLE OF GAME

Sea Hero Quest / Deutsche Telekom / Saatchi & Saatchi / Velká Británie

Sea Hero není jen jednoduchou mobilní hrou, ale i projektem bojujícím proti demenci. Hra pomohla vědcům získat rozsáhlý soubor dat, který slouží při výzkumu léčby této nemoci.


CREATIVE DESIGN / CREATIVE BRANDING

Nature is cool / White Rabbit Budapest / WWF Hungary  /Maďarsko

Skateboardisti udávají trendy nejen ve svojí malé skupině. World Wildlife Fund chtěl v kampani „Nature is cool” ukázat jedinečnost přírody pomocí limitované edice skateboardů. Právě jejich deska je obvykle místem, kde skejťáci vyjadřují svou osobnost a nebojí se ani ulítlých designů. V tomto případě jim WWF ukázal, jak je příroda cool tím, že nechal tyto desky skateboardů upravit medvědy. A takové medvědí zahryznutí nebo šrám ve dřevě po drápu, to je teprve přírodní úkaz. 


STATE AND PUBLIC INSTITUTIONS

THE SURVIVORS / Mercury360 Communications / Rumunská dopravní policie / Rumunsko

Rumunsko patří mezi země s největším počtem dopravních nehod v Evropě. Tuto skutečnost připomínala veřejná instalace, která využila sedadla aut z vrakovišť, na kterých zbytečně zemřeli nepřipoutaní řidiči.


CREATIVE BRANDING

The Brexit Poster / Heimat Werbeagentur GmbH / Free Democratic Party / Německo

Poté, co si obyvatelé Velké Británie odhlasovali odchod z EU, přispěchala agentura Heimat s kreativním a jednoduchým sdělením pro anglické startupisty.

Výsledky budou vyhlášeny na konferenci PIAF, která se uskuteční 23. a 24 května v Praze. Bližší informace naleznete na webu.

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: