První inzerent je s reklamou na Snapchatu spokojen. Viděly ji miliony

22. 10. 2014 | Petr Michl
První inzerent je tu a reklamu v aplikaci oblíbené americkými teenagery si pochvaluje. Přesto, že se na ní nedá de facto cílit a reklamy po zhlédnutí nadobro mizí.

Sociální aplikace Snapchat, přes niž si mohou mezi sebou přátelé posílat obrázky či videa, která během deseti vteřin zmizí, rozeslal o tomto víkendu první reklamu, 20 vteřinový trailer na horor Ouija. Inzerent, kterým je filmová společnost Universal Pictures, je spokojen. Reklamu prý viděly miliony lidí.  
U příležitosti odmítnutí nabídky od Facebooku na koupi Snapchatu ve výši 3 miliardy dolarů jsme napsali článek, kde jsme vedení sociální aplikace plísnili za ničím nepodložený optimismus stran její reálné hodnoty.


Dokonce jsme napsali: „...inzerenti chtějí mít přehled o tom, u jakého obsahu jejich reklama je. Sex a nekorektní legrace možná upoutává pozornost, ale pravdou je, že s těmito tématy nechce mít velké množství inzerentů nic společného. Facebook se svou averzí na bradavky a cokoliv tělesného sleduje především garanci „nezávadnosti obsahu" zadavatelům reklamy. Myslíte, že chce například Samsung soupeřit během několika sekund s dmoucím hrudníkem vaší spolužačky? Velmi pravděpodobně ne."

Ne, že by nynější události výše citované věty popíraly. Je ovšem třeba popravdě uznat, že Snapchat má prvního inzerenta. Universal Pictures nevadilo, že nemá  přesnější cílení. Bral za dostatečné, že na Snapchatu jsou příslušníci generace Y (tzv. millenials) - tedy cílová skupina propagovaného hororu. Vzhledem k tomu, že šlo především o to zvýšit povědomí o filmu, jenž se chystá do kin, nebyl brán za handicap výstřel naslepo na celý Snapchat. Ten byl učiněn tak, že 20 vteřinový trailer k filmu se objevil pro všechny uživatele aplikace v USA v sobotu odpoledne v sekci Recent Updates a zůstal tam po 24 hodin. Poté se objevila tato reklama i jinde, takže se na ni můžete podívat na YouTube. Povšimněte si formátu na výšku dělaného pro mobilní telefony.



Ano, musíme to uznat. Se sluchátky na uších bychom pravděpodobně trailer dokoukali, je sestříhán poměrně poutavě. Právě na tuto vlastnost spoléhal šéf digitálního marketingu filmové společnosti Doug Neill. „Bylo to koncipováno tak, že uživatelé museli vyjádřit svůj zájem. Ti, co se dívali na reklamu, nejprve museli zmáčknout „ play", takže se soustředili na obsah. Ukazuje se, že mnoho lidí si pořídilo printscreen obrazovky, takže se vlastně objevil i mimo displeje se Snapchatem. Naším cílem byl nicméně zásah na Snapchatu a toho bylo dosaženo"  sdělil portálu MarketingLand.

Kompletní výsledky dosud nemají k dispozici, ale údajně se jedná o miliony uživatelů. Naznačený způsob propagace, kdy uživatelé musí vyjádřit zájem o zhlédnutí obsahu, se zdá jako přijatelný. I tak se nicméně v sociálních médiích objevily negativní ohlasy, což je u aplikace založené na principu svobody a jisté podvratnosti, pochopitelné. Mnohem větší otázkou je, jak bude přijímána účast značek na Snapchatu ve větším měřítku. Je zřejmé, že sekce Recent Updates naplněná reklamami by se stala rychle opomíjenou. Ale možná se mýlíme. Nebylo by to poprvé. V našem výše zmiňovaném komentáři jsme také uvedli, že Snapchat může upadnout v nemilost uživatelů po několika bezpečnostních skandálech, kdy se na veřejnost provalí nahotinky uživatelů. To se již stalo opakovaně a i přes existenci portálů s uniklými snímky typu snapchatleaked.com je Snapchat nadále vyhledávanou volbou teenagerů.

Zdroj: MarketingLand,


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: