RedCrox získal nejvyšší jednotlivou investici v historii českého crowdfundingu

18. 1. 2017 | Petr Michl
Kdo zatím na Fundliftu přesvědčil nejvíc jednoho investora? V Česku vyvíjený cashback systém zkombinovaný s online sázkami na sport, které dávají šanci vyhrát 100 % z ceny nákupu.

 

Kampaň RedCrox, první globální e-commerce platformy propojující oblasti sportu, nakupování a zábavy ze hry, získala na Fundliftu nejvyšší jednotlivou investici od privátního investora, která kdy byla učiněna. RedCrox získal 16. ledna dva miliony korun. S připsáním této investice byla zároveň navýšena celková částka, kterou společnost poptává, a to z původních 3,5 milionu na 5,5 milionu korun.

RedCrox je cashback systémem, který neslibuje slevu v rámci nízkých jednotek procent u obchodních partnerů, ale přímo možnost vyhrát zpět 100 % ceny z nákupu. Soutěž probíhá tak, že registrovaní členové RedCrox.com nahrají svou účtenku internetového nebo kamenného obchodu z řad partnerů na svůj osobní účet RedCrox, zúčastní se hádáním výsledku v následující sportovní události nebo v soutěži na RedCrox.com. Uhodnou-li správně výsledek, získají 100% CashBack. Dle zakladatelů společnosti patří mezi hlavní benefity to, že je to zábavné, snadné a naprosto zdarma. Video s představením pro potenciální investory na Fundliftu můžete zhlédnout níže.

„RedCrox je firmou s globálními ambicemi, jejímž dlouhodobým cílem je aktivní využití artificial intelligence ke kvalitnějšímu a personalizovanému marketingu produktů a služeb klientům. Jsme rádi, že velcí investoři vnímají velký rozvojový potenciál platformy RedCrox a podporují je v takovémto objemu,“ říká na dosavadní úspěch na Fundliftu zakladatelka Fundliftu Andrea Lauren.

Investor, který investici připsal po úspěšném ukončení kampaně na Fundlift, vyvolá konverzi svých investičních certifikátů do základního kapitálu v mateřské společnosti RedCrox.com Inc. Všem ostatním investorům, kteří do kampaně investují, bude v tomto momentě stejně tak nabídnuto právo konvertovat své investiční certifikáty do základního kapitálu v této mateřské společnosti. V návaznosti na start kampaně na Fundlift mateřská společnost již získala investici na úrovni 500 tisíc korun.

Dodatečné prostředky z emise budou využity na získání špičkových talentů do klíčových manažerských pozic a posílení týmu o ně – Chief Marketing Officer (potenciálně Tom Kent, dříve Expedia a Chief Marketing Officer Avast), Chief Gaming Officer (Andrew Miller, dříve Olset) a Chief Financial Officer. Část prostředků bude využita na dodatečný marketing a PR aktivity.

Projekt RedCrox vznikl na přelomu let 2013 až 2014. Za projektem stojí manželský pár irského podnikatele Stephena Johna Alexandera Flanagana a Jarmily Procházkové Flanagan. RedCrox má již více než 300 nákupních partnerů včetně globální značky jako je Amazon (USA, Británie a Francie) nebo Alibaba Express v Evropské unii. V České republice jsou to Alo Diamonds, Baťa, Dámejídlo a další. Mimo českého trhu působí na španělském a rozjíždí své aktivity i ve Francii.

Společnost je již nyní zisková a její odhady budoucího růstu vypadají takto:


Zdroj: Prospekt RedCrox pro Fundlift

Klasické cashback systémy musí mít takovou sílu značky, aby lidi motivovaly k nákupu u konkrétních partnerů. Benefit v podobě slevy je pro ně předem jasný. Pro úspěch RedCrox je podstatná také pokračující touha lidí soutěžit. Sázky přitom nemohou mít takovou šanci na úspěch jako tipy na výsledky zápasů v sázkových kancelářích. Logicky se musí počet výher pohybovat na úrovni jiných cashback systémů, tedy jistě pod 5 %. U zápasů NHL si tak aktuálně můžete vsadit na prvního hráče, který zamíří na trestnou lavici, u NBA na posledního hráče, který vstřelí koš.

Některé otázky jsou obtížnější než jiné. NHL patří bez velké hokejové znalosti určitě mezi ty těžší (sázkové možnosti). Musíme zajistit, že je celková statistika vyvážená. Někdy máme jednodušší otázky typu: Kdo vstřelí první gól v zápase Barcelona — Real Madrid?" Kdokoliv, kdo zná trochu fotbal, má v tomto případě slušnou šanci na výhru. Je pro nás důležité mít i vítěze, protože jsou nejšťastnějšími členy a důležitou součástí naší propagace," uvedl na dotaz Marketing Journalu výkonný ředitel RedCrox, Julien Vondra.

V současnosti průměrný uživatel nahraje účtenku a vsadí 7x do roka," dodal Vondra s tím, že sledují zejména počet nahraných účtenek během roku a jejich celkovou hodnotu. Existují přitom i uživatelé, kteří nahrají třeba jen 1 nebo 2 účtenky, ovšem s výrazně vysokou hodnotou.

Kampaň na Fundliftu stále běží. „Zájem velkých privátních investorů nás těší a dává nám důvod plánovat další kroky. Přináší také větší odpovědnost. Rozhodli jsme se navýšit emisi na 5,5 milionu korun a dát možnost i dalším investorům účastnit se kampaně. Doufám, že tímto krokem zatraktivníme RedCrox i pro institucionální investory,“ uvedl Stephen John Alexander Flanagan, zakladatel a CEO RedCrox.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: