Reklama týdne: Pepsi vytvořila pokračování virálu „Test Drive" s odplatou novináři

28. 2. 2014 | Petr Michl
Novinář nevěřil si, že byl virál Pepsi natočený jako reálný „prank"? Obsadili ho do jeho pokračování.

Jedním z nejúspěšnějších virálů minulého roku byl Test Drive od PepsiCo. Video, v kterém se návštěva trochu usedlého páprdy v autobazaru zvrhla při testovací projížďce Chevroletu Camaro v zběsilou závodní akcí, při níž nebohý prodejce na sedadle spolujezdce málem vypustil duši a mimo strachu předvedl i svůj rejstřík nadávek.

Identita řidiče byla divákům objasněná. Byl jím závodní jezdec Jeff Gordon v převlečení. Mnoho lidí – popravdě včetně nás – mělo ovšem pochyby o tom, jestli není na oko celá situace. Jedním z hlasitých kritiků byl i novinář Travis Okulski z motoristického portálu Jalopnik, který napsal: „Jeff Gordon to auto neřídil a všichni lidé ve videu byli herci."

O pomstě se říká, že je sladká a vyplatí se na ní počkat. Přesně to udělal i tým Pepsi a Jeff Gordon, kteří si na Okulskim pořádně smlsli. Domluvili se s jeho kamarádem a jednoho dne nevěřícího novináře před hotelem vyzvedl za taxikáře převlečený Jeff Gordon a ukázal mu, že ho umí také pořádně povozit.



Sílu videa podtrhuje i psychologická hra. Není to jen o jezdeckém umění. Gordon skvěle hraje ex-trestance. Už jen úvodní zdvořilostní konverzace skvěle navodí atmosféru. Gordon na Okulskiho prozrazení, že je z New Jersey, opáčí s vidláckým akcentem: „Jednou jsem seděl s chlápkem z Jersey."  Poté začne být nervózní z policejního vozu za zády a na další dění se raději podívejte sami. Jen prozradíme, že za katr se rozhodně vrátit nechce.

Samozřejmě nechybí ani branding a Pepsi MAX v rukou Gordona v ten správný moment. Pokud se Pepsi proti Coca-Cole pozicuje jako mladší a rozpustilejší značka svázaná s popkulturou a mladými lidmi, je přesně toto druh marketingu, který by měla dělat častěji. Původní Test Drive dosáhl na 40 milionů zhlédnutí na YouTube. Jsme zvědaví, kam až se posune toto pokračování. Považujeme ho totiž za ještě povedenější.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: