Sladké PR

8. 8. 2013 | Petr Michl
Oslaďte si život. Podívejte se, jak se dá dělat světové PR s pomocí sladkostí.

Jak dnes upoutat pozornost médií? Stále populárnější cestou, jak zaujmout, je připravit akci v ulicích, která upoutá pozornost lidí, vše atraktivně zdokumentovat a pak teprve rozesílat tiskové zprávy. Kategorii, pro kterou se vžil název „PR stunt", rozhodně zvládá londýnská cukrářka Miss Cakehead.

Před necelými dvěma týdny využila až neanglicky horké počasí k tomu, aby zchladila návštěvníky zábavního parku Thorpe park sněhovou přeháňkou. Složenou ovšem ze zmrzlinových vloček s příchutí vanilky  a jahody. Samozřejmě sladký sníh nepadal úplně všude, ale na obzvláště fotogenickém místě před horskou dráhou označeném jako "Ice Scream Zone". Klientem byl v tomto případě Thorpe Park.






Rozhodně to není první z podobných akcí Miss Cakehead. Tato ukazuje, že když uděláte něco skutečně výjimečného, nemusíte se tím snažit zaujmou náhodné kolemjdoucí. V březnu tohoto roku se zaskvěl hotel v londýnském Soho tím, že velká část vybavení pokojů byla jedlá. Polštářek na posteli, kobereček pod ním, růže ve váze nebo truhla na podlaze – do toho všeho se šlo zakousnout. Celá akce byla projektem cukrovaru Tate & Lyle Sugars. Hosté měli po jediný den příležitost doslova se hotelem prokousat a mlsat na jeho výzdobě i nábytku.

 

Sladké PR neopustíme ani u posledního příkladu tohoto článku. Tentokrát se nejedná o dílo Miss Cakehead, umělkyní byla cukrářka Anabelle a jejím dílem byl necelých 180 centimetrů dlouhý dort ve tvaru hlavního hrdiny seriálu Dexter, Dextera Morgana. Ten je forenzní specialista v rámci miamského oddělení policie specializovaného na vyšetřování vražd, ve svém volném čase se přitom jeho záliby od práce příliš neliší – jako bonus k vyšetření případu pouze zločince sám odsoudí a usmrtí – improvizované popraviště je přitom vždy stůl, na které své oběti připoutá potravinářskou fólií. Přesně v této poloze byl aranžován i dort.


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd

Je potřeba objasnit, že zadavatelem byla televizní stanice Fox, na které se Dexter vysílá. Tisková zpráva k začátku osmé série byla odeslaná novinářům v krabici společně s kouskem dortu, fotografiemi dortu jako celku i jeho dalších částí a také s parte Dextera Morgana. Tato série má totiž show uzavřít, a tak bude také koncem pro nejpopulárnějšího masového vraha v televizní historii.


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd

Dort vážil 105 kilogramů a jeho výroba trvala více než 100 hodin. Pojmenován byl po Dexterově lodi, A Slice of Life. Před rozříznutím byl dort pochopitelně probodnut v hrudní oblasti a „kill room", kde se porcování odehrálo, byla stylově obalena v igelitu. Rozřezat všechnu tu práci byla jistě škoda, úspěch u novinářů byl však značný. Medializaci před desítkami milionů diváků pak zařídil Jimmy Kimmel ve své populární talk show, v níž ukazoval snímky s dortem Michealu C. Hallovi, který Dextera v seriálu ztvárňuje (ve videu níže od 1:30).


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd¨

Zdroje: misscakehead.wordpress.com, evilcakehead.com,

 

Štítky dokumentu: Media Relations

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: