Spotify opět přichází s kampaní založenou na datech uživatelů. Ohlíží se za hudebními trendy posledního desetiletí

11. 12. 2019 | Milada Zemanová
Lidské návyky a popularita písní se časem mění. Ale věděli jste, že na míru poslouchanosti má vliv i zatmění Slunce, den v týdnu nebo blížící se Vánoce? Spotify tyto informace vtipně shrnuje na billboardech v nové vlně své datové kampaně.

Konec roku je tradičně spojen s vyhodnocováním uplynulého období a na této vlně se veze i služba na streamování hudby, Spotify. Ta se ovšem neohlíží jen za uplynulým rokem, ale hned za celou dekádou.

Jednotlivé roky a s nimi spojené hudební počiny Spotify umístil v rámci kampaně Decade Wrapped (Shrnutá dekáda, pozn. redakce) mimo jiné na billboardy. Na billboardech s trefně napsanými texty se odráží i chování lidí, které nás mnohdy může překvapit. Spotify kampaně vycházející z uživatelských dat využívá již od roku 2016. I tentokrát se v nich snažila najít především dostatečně zajímavé střípky, zejména pak ty, které sledují poslechovost hitů v delším časovém období.

Bonnie Tyler a její Total Eclipse of the Heart 

Výraz Eclipse v překladu znamená zatmění, a i když v originální písni jde o zatmění srdce, tak Spotify připomněl, že v roce 2017, konkrétně 21. srpna 2017 se konalo zatmění Slunce. A jak se sluneční zatmění blížilo, stoupala i popularita zmíněné písně.

Mariah Carey a vánoční dárek

Některé písně jsou vyloženě sezónní. Mezi ně patří i romantická píseň od zpěvačky Mariah Carey s názvem All I Want for Christmas Is You”, tedy To jediné, co chci na Vánoce, jsi ty. A jak trendy z let 2014 až 2018 ukazují, přehrání této písně v prosinci několikanásobně vzrůstá. Při snaze zachovat alespoň přibližnou vizuální proporcionalitu s daty se milá Mariah ani u posledního měsíce v roce nevešla na billboard,

Fidget spinnery

Dříve populární hračka, fidget spinnery, byla hitem roku 2017. Všichni podléháme módním trendům, fanoušek, který vytvořil na Spotify album s názvem Mužské drdoly a fidget spinnery”, tedy o něco víc. Na vizuál venkovní reklamy ve Spotify raději zvolili jen to druhé.

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: