T0P 3 nejlepších digitálních kampaní za podzim 2013

16. 12. 2013 | Hando Sinisalu
Jak na úspěšnou kampaň? I v digitální době nejvíce platí schopnost zprostředkování uživatelské zkušenosti ze skutečného života.

Ty nejlepší kampaně z více než stovky kreativních festivalů a soutěží monitoruje výzkumná společnost Best Marketing International. Díky spolupráci s Marketing Journalem vám přinášíme její přehled toho nejzajímavějšího z podzimní sezóny, kdy se odehrály například Spikes Asia, MIXX USA, Golden Drum a DMMA Germany.

The Most Powerful Arm

Získaná ocenění: Více ocenění v rámci Spikes Asia, IAB MIXX Awards, IAB Australia Creative Showcase Award

Zapojené agentury: Reactive, Red Agency, Finch, Havas Worldwide, Reseo

Australská kampaň v sociálních médiích „The Most Powerful Arm" měla za úkol upozornit na zvláštní onemocnění, tzv. Duchennovu muskulární dystrofii, která zapříčiňuje postupné ochabování svalů. Jí postižené děti ztrácí v mladém věku schopnost používat své ruce a třeba se i podepsat. Právě tento aspekt byl vyzdvihnut s pomocí moderních technologií a sociálních médií. Byla vytvořena „Nejmocnější paže", robotická ruka, která pomáhala zájemcům podepsat petici požadující po australské vládě zahájení důležitého výzkumu této nemoci.

Přihlášení k podpisu probíhá přes přihlášení Facebookem. Robotická ruka poté podepíše jméno přihlášené při využití rukopisu Jacoba Lancastera, jednoho z dětí, které jsou postižené popsanou nemocí. Tento podpis je pak automaticky vyfocen a sdílen na facebookové zdi přihlášeného.

Díky tomuto způsobu, který v sobě má poselství o povaze nemoci a zároveň je dostatečně zajímavý, aby napomohl virálnímu šíření, bylo získáno 32 tisíc podpisů. Jedná se o nejúspěšnější petici týkající se zdravotních otázek v historii Austrálie a také o první, která je spojena s Facebookem. Dosud byly přijímány jen petice s vlastnoručními podpisy.

Jaká plynou z této kampaně poučení? Digital Creative Director ze společnosti Reactive, která za kampaní stojí, uvedl: „Nikdy nepodceňujte sílu videa. Jeho emociální dopad může být obrovský. Pokud chcete zvýšit povědomí „z nuly na sto", neexistuje lepší prostředek. Druhou lekcí je nepodceňovat „long tail". Televize vám krátkodobě pomůže obrovským způsobem, články v médiích a blogy jsou ale dodavatelem dlouhodobějšího trafficu. Závěrečné poučení pak spočívá v polidštění technologie."

Adidas Windows Shopping

Získaná ocenění: Několik cen Golden Drum

Zapojené agentury: TBWAHelsinki, Integer Nordic, Symbio

Cílem finské kampaně společnosti Adidas bylo pozvednout zážitek z výloh obchodů značky i pro mladou cílovou skupinu, kterou kamenné obchody tolik nelákají – třeba i proto, že nejsou otevřeny 24 hodin denně a moc si v nich „nezaklikáte". Z tohoto důvodu byly přeměněny výlohy obchodů tak, aby mohly navodit digitální a interaktivní zážitek, přilákat lidi během dne, ale umožnit pokračování nákupního zážitku i poté, co byly obchody na noc zavřeny.

Jako digitální interaktivní výloha fungovala obří dotyková obrazovka. Díky ní si kolem procházející mohli prohlédnout kolekce Adidasu na modelkách a modelech reálné velikosti a zboží, které se jim líbilo, šlo snadno importovat do jejich smartphonů pro okamžitý či pozdější nákup. První možnost šla samozřejmě realizovat i vejitím do obchodu a ukázáním obsluze, co si člověk vybral. Do obchodu přitom vstoupila čtvrtina lidí, která začala s digitální výlohou interagovat. Druhý způsob podněcoval k nákupu i po zavíracích hodinách.
Nechyběl samozřejmě i sociální rozměr a snadné sdílení fotografie produktů, které jste si koupili nebo se vám jen zalíbily.

Hlavní výzvou při této kampani bylo udělat tuto digitální zkušenost dostatečně jednoduchou na pochopení i pro někoho, kdo nikdy nic podobného neviděl. Hlavním poučení bylo dle týmu Adidasu to, že různě zaměřené marketingové týmy mohou spolupracovat a vytvořit přitom téměř zázraky, když společně postupují za jedním cílem.

All Eyes on the S4


Získaná ocenění:
DMMA Onlinestar, Lovie Awards

Zapojené agentury: Heimat Berlin, Perfect Fools

Švýcarský mobilní operátor Swisscom spojil síly při uvedení telefonu Samsung Galaxy S4. Cílem bylo vytvořit kolem této události buzz a zasloužit si neplacené mediální výstupy, které osloví masy. Model S4 má jako první mobilní telefon světa funkci Smart Pause, díky které pozná, kdy se na něj člověk dívá a kdy ne. Když odvrátíte zrak, může například zastavit video, které sledujete. V Curychu a posléze i v Bernu a v Laussane se rozhodli tuto funkci přiblížit instalací zařízení, které láká k výhře modelu Galaxy S4. Jak šlo ukořistit vytoužený chytrý telefon? Stačilo, když se zájemci upřeně dívali do vymezeného prostoru s kamerou po 1 hodinu.

Zní to skutečně jednoduše, ale úkol je znatelně těžší, pokud vedle vás rozbalí svou show pouliční zpěvák, najíždí do vás autíčko na dálkové ovládání, začne hořet prodavač párků, nebo když dojde ke srážce terénní motorky se stánkem. Lidé v průběhu svého „civění" viděli počet procent, které z celé hodiny ukrojili. I když výhru „neukoukali", získali alespoň poukaz na slevu ve výši dosažené procentní hodnoty.

Ve Švýcarsku se dostala tato propagační akce do povědomí jedné třetiny obyvatelstva. Video ji zachycující má dnes téměř 4,3 milionu zhlédnutí. Podle Myles Lord, která pracuje jako Chief Creative Officer v reklamní agentuře  Heimat v Berlíně, zní hlavní poučení z kampaně: „Internet je skvělý prostředek pro oslovení velkého množství lidí.  V digitální době však paradoxně nejvíce platí uživatelská zkušenost ze skutečného života. Platí to i v high tech kategorii nejmodernějších mobilních telefonů.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: