Turistická kampaň jinak: Rumuni vysvětlují Britům, proč mají lepší zemi než oni

19. 9. 2013 | Petr Michl
Jedna z nejlepších turistických kampaní roku propaguje Rumunsko Britům tím, že vyzdvihuje, v čem je jejich země lepší.

Turistické kampaně jsou poměrně obtížná disciplína. Obzvláště to platí pro ty tištěné. Může jedna stránka reklamy v časopise donutit čtenáře, aby sedli do letadla a strávili dovolenou několik tisíc kilometrů daleko? Jak můžete něco tak komplexního jako bohatství země obsáhnout na jednom kusu papíru? Nebude fotografie té nejznámější památky nudit? Nevyzní „vše vystihující" slogan plytce? „Velice obtížně. Nejde to. Bude. To si pište, že vyzní," zní upřímné odpovědi na tyto otázky. Dobrá rada a nápad jsou v tomto reklamním segmentu skutečně zlaté. I proto byla před pár týdny oceněna zlatem v PR kategorii na asijském festivalu Ad Stars 2013 turistická kampaň propagující Rumunsko ve Velké Británii. A možná tomu tak bylo i proto, že ji nedělala žádná veřejná instituce a snaha přilákat turisty nemusela být nutně tou nejvýraznější ambicí.

Její koncept vznikl jako protireakce. The Guardian informoval v lednu tohoto roku o tom, že britská vláda zvažuje marketingovou kampaň s podtitulem „You won't like it here" (Nebude se vám tady líbit) zaměřenou proti imigraci z Rumunska a Bulharska. Jejím cílem bylo ukázat, že ve Velké Británii se nežije až tak blaze, obzvláště pak imigrantům. Zkrátka turistická kampaň naruby: "Není tady práce, je tu ošklivo a prší, nejezděte." Vládní představitelé to nedementovali a nejen britskými médii proběhla ne zrovna kladná zpětná reakce.

Rumunský deník Gandul v tom uviděl příležitost, jak si trochu zašprýmovat na účet Británie a vyzdvihnout to, co je v Rumunsku lepší. Kampaň spustil na svých stránkách, na Facebooku, na microsite whydontyoucomeover.gandul.info, kde organizuje pro Brity nabídky zaměstnání a přespání na gauči v Rumunsku. A především nakoupil i prostor pro outdoorovou reklamu přímo v Británii. I tam se pak objevovaly plakáty s texty jako:

"Charles zde koupil dům v roce 2005. A Harryho tu doteď nikdo nevyfotil nahého."

"Léto tu trvá 3 měsíce, ne 3 hodiny."

"Naši letoví dispečeři už viděli sníh. Nijak je to neohromilo."

"Máme tu víc druhů jídla než koláč, klobásu a rybu s hranolkami."

"Polovina našich žen vypadá jako Kate, ta druhá jako její sestra."

Vše bylo doplněné výzvou k akci: „We may not like Britain, but you will love Romania. Why don't you come over?  (Možná nemáme rádi Británii, ale vy budete milovat Rumunsko. Proč se nestavíte?)." Gandul získal pořádné PR, nezanedbatelný přírůst fanoušků na Facebooku a v očích mnoha „domácích" byl hrdinou Rumunska. A co my víme, třeba přitáhl i davy britských turistů.

Reklamy v mnoha jejich variantách, včetně citilightu umístěného v Británii si můžete prohlédnout níže.


Zdroj: colorsinbucharest.wordpress.com













Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: