UN Women upozorňuje na paradox. Ukazovat násilí v reklamách je nelegální, ale praktikovat ho, je v mnoha zemích zcela v pořádku

9. 12. 2020 | Milada Zemanová
Znásilňování, bití, ponižování žen. S takovými aktivitami se v reklamě nesetkáte, ale přesto k nim dochází po celém světě a jsou legální. Právě tuto situaci chce změnit organizace UN Women a zvolila k tomu originální kampaň.

Organizace UN Women je součást OSN, jejímž cílem je posílení postavení žen a genderová rovnoprávnost. A právě tato organizace připravila sérii outdoorových reklam s názvem The UNseen story (Neviděný příběh), které znázorňují rozpixelované fotografie. Na první pohled tak není zřejmé, co má fotografie znázorňovat. Ale to napraví nápisy velkými písmeny. Dozvíme se tak, že za velkými čtverečky se skrývá například muž, který bije svou ženu. Muž, který znásilňuje svou ženu. A na dalším billboardu můžeme vidět mrzačení ženských pohlavních orgánů.

Tyto výjevy jsou samy o sobě znepokojující, ale ještě více zarážející je text, který následuje. Ten zní následovně:

„Je nelegální, abychom vám tyto fotografie ukázali. Ale ve 35 zemích světa je legální, aby k těmto činům docházelo.”

Cílem kampaně je upozornit na mezery v právním systému, kvůli kterým je komplikované ukončit násilí páchané na ženách a dívkách z celého světa. Podle organizace UN Women během koronavirové krize došlo k navýšení násilí na ženách a počet ohrožených žen se s prodlužujícím se lockdownem nadále navyšuje.

Oisika Chakrabarti, zastávající pozici chief of A.I., communications and advocacy v UN Women, ke kampani uvedla:

„Aby mohlo dojít k ukončení násilí páchaného na ženách a dívkách, jsou potřeba účinné zákony a jejich implementace. Dále také silná politika, financování základních služeb, změna kultury, stereotypů a společenských norem, které často ponižují ty, kdo zažili násilí.”

Dále doufá, že uvedená kampaň rozproudí potřebné dialogy a podtrhne urgenci, se kterou je nutné přistupovat k ukončení násilí na ženách a dívkách.

Za projektem stojí agentura MullenLowe New York, která na projektu pracovala pro bono, aby tak reagovala na reporty a vzrůstajícím násilí na ženách během lockdownu. Společnost Mediahub zase zprostředkovala partnery, kteří byli ochotní poskytnout prémiový reklamní prostor.

Kampaň běží souběžně s akcí 16 Days of Activism Against Gender-Based Violence (16 dní aktivismu proti násilí založeného na pohlaví). Součástí tohoto období byl i Mezinárodní den proti násilí na ženách, v rámci kterého IKEA připravila velice povedenou kampaň.

UNseen story bude k vidění nejen v rámci outdoorové reklamy, ale také v online inzerci, na sociálních sítích a v rámci online videí.

Zdroj:  UN Women 

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: