V mém lese je příšera, zpívá jaguár Jag-wah britským dětem na dobrou noc

23. 10. 2020 | Aneta Birnerová
Britská pobočka organizace Greenpeace přichází s další znepokojivou kampaní v pohádkovém formátu. Dva roky poté, co se vyděšený orangutan Rang-tan schovával pod postelí, se začaly ozývat strašidelné zvuky z kuchyně...

Kampaň: There’s a Monster in my Kitchen (V mojí kuchyni je příšera) 

Klient: Greenpeace UK

Agentura: Mother

Průmysl zpracovávající maso je hlavní příčinou odlesňování. Proto britská pobočka Greenpeace opět ve spolupráci s kreativní společností Mother vytvořila sequel spotu s orangutanem Rang-tanem, který se jmenuje There’s a Monster in my Kitchen (V mojí kuchyni je příšera). Spot je zpracovaný ve formě ukolébavky, kterou přednáší střídavě malý chlapec a jaguár Jag-wah, který se skrýval v kuchyni. Tento krátký film apeluje na snížení konzumace masa ve jménu záchrany Amazoských pralesů. 

Co se děje v Jag-wahově lese?

Spot upozorňující na deforestaci Amazonie začíná v kuchyni malého chlapce. Ten je vyděšený přítomností neznámého zvířete. Jaguár Jag-wah se plíží kolem lednice, roztrhává nákupní seznam, rozhazuje zbytky masa v koši. Nakonec si všimne svého pozorovatele a začne mu vyprávět svůj smutný příběh:

V mém lese je příšera 

a já nevím, co s ní.

Můj domov spálila na popel, 

Pěstuje jen to, co prodá a sní.

Kuřata, prasata a krávy, 

To jim pěstuje potravu.

Prodají vám spoustu masa, 

a jejich říše dále roste pomalu. (...)”

Na tuto zpověď chlapec reaguje jednoduchým řešením – začne bojovat za snížení konzumace masa.

Na celý spot se můžete podívat zde:

Hlas kampani propůjčil brazilský herec Wagner Moura (znáte ho jako představitele Pabla Escobara ze seriálu Narcos, pozn. red.) a podporu jí osobně projevil i zpěvák Paul McCartney, který oslovoval britské restaurace s žádostí o snížení spotřeby masa a rozšíření nabídky vegetariánských jídel. K samotné kampani se pak vyjádřil následovně:

„Abychom vyřešili tento problém, potřebujeme, aby supermarkety a stánky s rychlým občerstvením přehodnotili výběr své dodavatele a přešli k méně destruktivním, rostlinným alternativám. Závisí na tom naše lesy – naše budoucnost.”

Potrava pro hospodářská zvířata roste na úrodných plantážích Jižní Ameriky, keré vznikly deforestací deštných pralesů.  

Přesto, že jde o ukolébavky, Greenpeace svými novými pohádkově lazenými spoty oslovuje široké publikum. Jag-wah k předání své zprávy nepotřebuje termíny jako globální oteplování, deforestace Amazonie či metanová stopa, které by mohly být pro mladší diváky nesrozumitelné. A naopak nejen malé děti vyděsí, když do domu vtrhne příšera.

Tuto myšlenku dále doplňuje Ana Balarin ze společnosti Mother: „Vliv průmyslu zpracovávajího maso v Jižní Americe je tak ohromný a náročný na vizualizaci, že jsme se rozhodli tato fakta zprostředkovat pomocí lidského příběhu. Ten celou situaci přenáší z anonymních statistických čísel do každé domácnosti a do každého srdce. Tímto způsobem divákům nabízíme možnost podílet se na změně.”

Bojovat můžete například podepsáním petice Greenpeace, na kterou tento spot odkazuje.

Rang-tan přišel nepozván

Filmovým předkem Jag-waha byl již zmíněný orangutan Rang-tan, o kterém jsme psali v jednom z  předchozích článků. Jde přitom o animovaný příběh upozorňující na utrpení zvířat díky průmyslu spojeném s pěstováním palmy olejné za účelem získání palmového oleje. Tentokrát ukolébavku přednáší dvojnásobná držitelka Oscara, herečka Ema Thompson. 

Na spot se můžete podívat níže.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: