Vánoční reklama John Lewis přichází s tanečním retrem z devadesátek

Vánoční reklamy britského obchodního domu John Lewis jsou už řadu let očekávanou událostí a zahájením „svátečního období“, minimálně toho propagačního. Platí to i pro letošek, kdy byl 4. listopadu zveřejněn spot pojednávající o poutu mezi otcem a synem.
Nečekejte ovšem žádné výlety do fantaskních světů, setkání s tučňáky jako domácími mazlíčky nebo seznamování se s roztomilými monstry pod postelí. Toto je třetí rok, kdy po více než dekádě převzala štafetu od Adam & Eve, respektive Adam & Eve DDB, reklamní agentura Saatchi & Saatchi London. U ní nejde nalézt tak jednoznačný rukopis, i letos je to ovšem o hledání toho správného dárku pro dospělého. Tím je otec, kterého obdarovává syn vinylem.
Když si ho pak pustí na gramofonu, vrátí se zpět do devadesátých let, kdy trávil noci tancem v klubech. Soundtrackem je taneční hit z té doby, Where Love Lives od Alison Limerick. V závěru spotu pak přechází do pomalejší nové verze, za níž stojí britský zpěvák a producent Labrinth.
Přenos zpět v čase mu připomene i různé fáze jeho vztahu se synem až do doby, kdy byl novorozencem. Skvělý výběr dárku pak vede k láskyplnému objetí i v době, kdy je syn teenagerem. Závěrečný slogan: „Pokud nenacházíte slova, najděte dárek,“ je pak přesně tou výzvou k akci schopnou povzbudit diváky k tomu, aby na Vánoce nakupovali v řetězci John Lewis.
Je to ale dost?
Bulvární deník The Sun referuje o reakcích na sociálních sítích a je z nich zřejmé, že pro mnoho lidí letošnímu spotu chybí „ta správná vánoční atmosféra“. Pod taktovkou Saatchi & Saatchi London se diváci rozhodně nedočkají pohádkového vánočního eskapismu, spíše příběhů o síle obdarovávání a emocích, které jsou mnohem více realistické. A i tento styl má své příznivce, dle komentářů pod videem na YouTube zejména mezi otci po čtyřicítce.
Vánoční kampaň má jako tradičně i charitativní rozměr. Kopie vinylu ze spotu jsou na prodej. Zisk z prodeje desky v ceně 14,99 liber poputuje do programu Building Happier Futures organizace John Lewis Partnership. Ta pomáhá lidem, kteří vyrostli v péči sociálních zařízení. Reklamy John Lewis jsou známé pro covery osvědčených hitů, a právě ty jsou na zmíněné nahrávce. K jejímu poslechu zve řetězec také v 34 relaxačních místnostech, které zbudoval v rámci svých obchodních domů po Velké Británii.
Kam dál?

„A cenu za nejzmatenější reklamu všech dob získává…“ I taková hodnocení dostala loňská vánoční reklama John Lewis. Dle nás to nebylo tak špatné. Posuďte sami.

Nejvíce se ale Saatchi & Saatchi Londonpovedl vánoční start v roce 2023. Podívejte se na něj v článku:
John Lewis přichází s masožravou vánoční reklamou. Sváteční kouzlo jí nechybí
