V originální kočičí kampani se dozvíte, proč si dávat pozor, co sdílíte

10. 12. 2021 | Barbora Vičarová
To, co se zdá jako zábavné video, se může lehce proměnit v noční můru. Právě na to se snaží upozornit kreativní kampaň holandského Ministerstva spravedlnosti a bezpečnosti, která si vzala na paškál virální kočičí videa a jejich aktéry.

Sdílet vtipný fail vašeho kamaráda, hádku s rodinným příslušníkem nebo třeba intimní soukromé video to vše může mít pro aktéry videa velké následky, které končí šikanou, depresí a snahou všechny záznamy z internetu raději vymazat. Ale to už může být pozdě. Právě na to upozorňuje holandské Rijksoverheid, tedy Ministerstvo spravedlnosti a bezpečnosti, v nové kampani, která se sama rychle stává virální. 

Kočičí aktéři, kteří v této kampani vystupují, ví sami moc dobře o čem mluví. Sami se totiž stali obětí virálního videa, které jim už nikdo neodpáře. Třeba jako kocour Ollie, který se stal populární díky videu, kde agresivně útočí na rotvajlera:

„Dnes už všichni viděli to video o fackující kočce. A to jsem ve skutečnosti docela kliďas. Ale když vás někdo neustále provokuje… Teď lidi přechází na druhou stranu ulice, když mě vidí.”

Sdělení videa je jasné. Pokud postujete na internet třeba video rvačky, může to mít na její aktéry velký dopad. A proto byste měli dvakrát zvážit, co na internet vyvěsíte. 

Podobný zážitek má i Droppie, známý virálním memem, kde ho toustovač vyděsí natolik, že spadne z kuchyňské linky. I on se dojemným hlasem svěřuje se svým příběhem:

„Ano, já jsem ta kočka z internetového hitu Kočka s toustem. To video nahrál můj páníček… Někdo, komu jsem důvěřoval… Nyní nemůžu vylézt z domu, aniž by se mě někdo neptal, zda už je hotová snídaně. Ha ha ha...”

Celá iniciativa vychází z průzkumů, které ukazují, že velká většina Holanďanů porušuje na internetu soukromí ostatních a nezamýšlí se nad tím, kdo je na videích, které zveřejní. Například průzkum společnosti Kantar ukazuje, že 78 % uživatelů Internetu v zemi publikuje fotografie a videa přátel a známých, ale pouze 21 % žádá před zveřejněním o jejich povolení. 

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: