WebTop100 podcast: o proměně sociálních sítí s Adamem Zbiejczukem

3. 10. 2023 | Michal Mládek
„Stýská se vám po starém Facebooku? Začněte používat LinkedIn,“ říká Adam Zbiejczuk v rozhovoru, který je nejen o jeho kariéře, ale i o vývoji sociálních sítí. Adam přitom patří mezi nemnoho lidí, co byli u „socek“ od začátku a stále u nich zůstávají. Čekejte tak velký nadhled i přesné pojmenování jevů a trendů, kterým se firmy ve své komunikaci přizpůsobují.

Adam Zbiejczuk je člověk, který celý svůj dosavadní profesní život spojil s digitálním světem. Byl podepsaný pod online komunikací mBank, což je banka, která snad jako první na trhu začala smysluplně využívat online příležitosti. Rozvíjel klientské sociální sítě v Ataxu a v H1.cz, nyní působí jako samostatný konzultant, ale také pod značkou Influencer.cz, kterou spoluvlastní s Miroslavem Buchtou a Jaroslavem Faltusem. Založil také projekt Babel-campů, talků a „guidů“ —  sérii komunitních akcí pro profesionály se zaměřením na sociální média.

„Lidí, kteří zůstali po celou dobu věrní sociálním sítím je tady opravdu málo,” říká v rozhovoru Adam Zbiejczuk a tudíž není možné očekávat, že téma našeho povídání bude jiné, než právě sociální sítě jejich rozvoj v rámci trhu. Sociální sítě sice prošly obrovským vývojem, ale jejich vnímání a využití ve firmách není dobré,” říká. Z jeho úhlu pohledu zůstává potenciál, který sociální média skýtají, u valné většiny firem zcela nenaplněn. „Možná jsem už jen starý a cynický, ale nepřijde mi, že by společnosti nějak moc stály o feedback,” vysvětluje Adam.

Poměrně velkou část rozhovoru jsme věnovali samostatně LinkedInu, který je v posledních letech jednou ze zásadnějších Adamových specializací. „Velkou pozitivní změnou pro LinkedIn byl Covid, kdy na něm přibyla hromada dalších očí, se kterými se dá počítat,” říká Adam a dodává, že jak pro firmy, tak jednotlivce je nesmírně lákavý potenciál masivního organického zásahu cílových skupin uživatel, kterého lze na Facebooku dosáhnout už jen velmi těžko. Chodí dnes někdo ještě na LinkedIn pro inspiraci, nebo je to víc o odškrtnutí úkolu v podobě přidání komentáře, nebo příspěvku? Adamův názor se dozvíte v podcastu

V rozhovoru jsme se věnovali těmto tématům:

    • Klíčové milníky v Adamově kariéře

    • Freelancing vs. agentury

    • Babel talky a další akce a jejich budoucnost

    • Social v ČR včera a dnes

    • Mantinely kreativního přístupu na sociálních sítích

    • LinkedIn a jeho role v rámci firemní komunikace

    • LinkedIn jako platforma pro influencing digitálních (a jiných) profesionálů

    • Problematika zacyklení interakcí

    • Trendy, budoucnost

Přejeme vám příjemný poslech.


Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

Štítky dokumentu: Podcast

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: