ZOOT otevřel první kamennou prodejnu. Na ně se mají měnit i výdejny radosti

27. 8. 2019 | Petr Michl
První klasická prodejna ZOOTu otevřela v OC Černý Most. Po vyhodnocení rentability se počítá se spuštěním dalších prodejen, na které se již mění i výdejny.

Zdroj: ZOOT

Cesta k profitabilitě ZOOTu má být dlážděna klasickými kamennými prodejnami. Ta první otevřela v pondělí 26. srpna v obchodním centru Černý Most. Tato prodejna je úvodním pokusem konkurovat klasickým oděvním řetězcům, jako jsou ZARA, Orsay nebo Reserved, a to přímo na jejich domácím území.

Je součástí dlouhodobé strategie, kdy by měly tzv. výdejny radosti — tedy pobočky ZOOTu vydávajícíc zboží z e-shopu — přidat ke své původní funkci i tu klasického kamenného obchodu, kam přijdete, prohlédnete si zboží na ramínkách a případně si ho zakoupíte. Prodejna na Černém mostě o ploše 270 m2 takto nabízí oblečení a doplňky od zhruba 50 z 200 značek. 

Zdroj: ZOOT

Mimo značek ZOOTu v ní zákazni najdou také zboží od Dorothy Perkins, Only, Jacqueline de Yong, Vero Moda nebo také Vila. Nikterak překvapivě bude převažovat dámská móda, mezi nabízeným sortimentem ale budou i bytové doplňky. Obecným klíčem výběru je to, že má jít o nejprodávanější zboží na e-shopu ZOOTu. CEO společnosti Lukáš Uhl popsal jednu z výhod symbiózy výdejny a prodejny: „Jako jediní v České republice v oblasti módy zásobujeme až dvakrát denně, díky čemuž budou dodány online objednávky do obchodu ještě týž den. Navíc tímto způsobem nám nikdy nedojdou velikosti v dané prodejně.“ 

Obchod bude laděn do žluté, černé a bílé barvy. Za designem interiéru obchodu v OC Černý Most stojí Radim Sokolář, Martin Koons a Max interiér. Mimo stojanů ve tvaru písmene Z spojili jeho identitu i s použitím dřevěných ploch a mechu v nápisu ZOOT i v rámech vytvářejících jakousi přerušovanou mozaiku stromů. Se zeleností prodejny souvisí také nabídka eko-fair produktů, kterým bude věnován vlastní kout prodejny. 


Zdroj: ZOOT

Snaha předělat výdejny radosti také na klasické obchody už byla započata. Funguje tak již pobočka u stanice metra Budějovická, která je dle vedení ZOOTu již nyní rentabilní. Brzké vyhodnocení jako potvrzení správnosti vytyčeného směru čeká i prodejnu na Černém Mostu.  „Během několika měsíců budeme schopni vyhodnotit fungování této prodejny. To nám ukáže, na jaká místa a s jakým sortimentem se nadále orientovat,“ vysvětlil Uhl. Pozice v obchodních centrech pochopitelně přináší relevantní návštěvnost potenciálních zákazníků a také příležitost pro větší metráž obchodů, než mají často výdejny. V plánu restrukturalizace se přitom počítá se zavřením třetiny z nich. Z logiky věci sekera padá zejména na ty, kde není dostatečný prostor zároveň nabízet zboží.

Management ZOOTu očekává pro rok 2019 tržby 725 milionů korun a provozní ztrátu EBITDA ve výši skoro 70 milionů korun, v roce 2020 by se měl obrat navýšit na 1 miliardu s provozním ziskem EBITDA na úrovni 30 milionů korun.


Tip redakce: 

Co má zachránit ZOOT? Přečtěte si více o jeho reorganizačním plánu

O tom, jak se ZOOT snaží bojovat s tím, že si lidé objednají zboží na Výdejnu radosti a poté si nic nekoupí, si přečtěte v reportáži z konference E-Business Forum: Jak ZOOT bojuje s přílišnou vratkovitostí? Začal vylučovat problémové zákazníky.

Štítky dokumentu: E-Commerce Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: