"Policii zaplatíme sto tisíc," říká realizátor kampaně pro 1188

7. 10. 2010 | IKE
Kauza ohledně reklamních blikajících diod, které byly součástí dlouhodobé propagační kampaně linky 1188, spěje ke svému zakončení. Podle informací Marketing Journalu byla Policii České republiky a Ministerstvu vnitra zaslána oficiální omluva. Dceřiná společnost agentury Momentum, Unit 003, která byla realizací pověřena navíc hodlá veškeré náklady spojené s nepovedenou guerillou uhradit.

Sporná instalace baterie s diodou, zdroj: vysílání ČT24

Kauza ohledně reklamních blikajících diod, které byly součástí dlouhodobé propagační kampaně linky 1188, spěje ke svému zakončení. Podle informací Marketing Journalu byla Policii České republiky a Ministerstvu vnitra zaslána oficiální omluva. Dceřiná společnost agentury Momentum, Unit 003, která byla realizací pověřena navíc hodlá zajistit, aby byly náklady spojené s nepovedenou guerillou do výše 100 000 uhrazené.

"Finální instalaci pro nás zajišťoval subdodavatel, společnost D:Lite," uvádí David Čermák, výkonný ředitel agentury Momentum a vedoucí kampaně pod Unit 003. "Její provedení bohužel neodpovídalo naší domluvě. Nebyli jsme informováni o instalaci baterií a diod, navíc situovaných do rezidenčních oblastí" Podle původního plánu měly být pro propagaci použity pouze reflexní proužky, vylepené na zastávkách MHD. Společnost D:Lite však chtěla zajistit vyšší viditelnost těchto polepů a tak je opatřila blikající diodou.
"Bohužel nám před instalací nebyla zaslána finální dokumentace, tudíž ji neobdržel ani klient. Za dané situace bychom toto řešení v žádném případě nezrealizovali," uvedl dále Čermák. "Jedná se o lidské selhání. A těm se vždy jde velmi obtížně vyvarovat. Uhrazení škod však považujeme za samozřejmost."

Agentura D:Lite vydala mediální prohlášení, v němž se za kampaň omlouvá.
"Omlouváme se české veřejnosti za nešťastné a nevhodné umístění LED diod, jež v posledních dnech způsobilo falešnou paniku. Rádi bychom vás informovali, že s Policií ČR aktivně spolupracujeme na jejich odstranění." V dopise adresovaném ministru vnitra Radku Johnovi pak kromě omluvy očišťuje klienta s tím, že formu provedení skutečně neschválil a sděluje, že zaplatí 100 000 na pokrytí škod.

Jak již bylo řečeno, reflexní proužky obsahovaly několik verzí sdělení, propagujících asistenční linku 1188. Z neškodných stickerů odrážejících světlo za pomoci baterie s diodou se však stal důvod policejních manévrů v centru Prahy. Telefónica O2, majitel linky 1188 se od provedení celé kampaně v průběhu včerejšího dne distancovala. "I přesto, že za tuto kampaň necítíme odpovědnost, bychom se rádi touto cestou veřejnosti omluvili," sdělil Marketing Journalu Martin Žabka, mluvčí společnosti.

Na pravou míru byla také uvedena informace ohledně účasti agentury McCann Erickson. Přestože ji Telefónica původně označila za realizátora, později své prohlášení změnila. "Kampaň realizovala společnost Unit 003, dceřinná společnost agentury Momentum, spadající do skupiny McCann Worldgroup," omluvila se za nepřesnost Blanka Vokounová z oddělení pro media relations Telefóniky O2. To potvrdil i Jan Binar, ředitel McCann Erickson Prague.
"Se společností Telefonika O2 nemáme žádnou smlouvu a tuto kampaň jsme pro ně nepřipravovali," uvedl.

Štítky dokumentu: Media Relations

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: