2. generace Snapchat brýlí Spectacles vstupuje na trh

30. 4. 2018 | Milada Zemanová
První generace brýlí Spectacles je ležákem ve skladech, ale Snapchat přesto přichází s novou verzí. Ta připomíná ještě více běžné sluneční brýle, je voděodolná, lehčí, výkonnější a mimo pořizování videí už umí i fotografie. Bude to stačit k úspěchu?

Brýle Spectacles od Snapchatu ve své druhé verzi mají vysoké ambice. Jejich tvůrci si přejí, aby je lidé nosili coby módní doplněk a současně využívali zabudovanou kameru. Přizběžném prohlédnutí není poznat, že se jedná o něco více než klasické sluneční brýle. Zmizelo totiž výrazné žluté orámování kamery, které bylo typické pro první variantu těchto brýlí.

Snapchat se poučil z chyb u prvních brýlí, a proto je verze 2 k dostání v tmavších barvách se světlejšími čočkami, umožňuje rychlejší synchronizaci, disponuje mnohem štíhlejšími nožičkami (v nich je uložen hardware) a příslušenstvím pro nabíjení. Můžete tak natáčet veškeré aktivity, kterým se věnujete a své ruce mít kompletně volné.

Kromě toho, že je se Spectacles možné natáčet, pokud podržíte tlačítko, pořídíte rovnou i fotografii. Tato možnost nebyla u 1. verze k dispozici. Vzhledem k tomu, že jsou brýle voděodolné, můžete s nimi vyrazit na pláž nebo na party u bazénu. A veškeré vytvořené snapy se odešlou na web až 4x rychleji a vždy v HD kvalitě.

Sluneční brýle Spectacles verze 2 byly uveřejněny na trh minulý týden a je možné je objednat za necelých 150 dolarů, nicméně prozatím pouze v rámci USA, Velké Británie, Kanady a Francie. V následujících týdnech by se jejich prodej měl rozšířit i na dalších 12 zemí, Česká republika však mezi nimi prozatím není.

Snapchat k těmto brýlím uvedl:

Chceme, aby byly nejjednodušším způsobem, kterým zachytíte vzpomínky z vašeho pohledu. A ceníme si veškeré vášnivé zpětné vazby, mnohé z těchto vylepšení bylo inspirováno vámi!”

Na recenzi Spectacles se můžete podívat ve videu níže:

Neúspěch první verze

Jestli druhá verze Spectacles zažije více úspěchu než její předchůdkyně, ukáže teprve čas. Nicméně prvních brýlí se prodalo pouze 220 000, takže laťka není nastavena příliš vysoko. Zatímco první varianta měla řadu nedostatků, tak Spectacles v.2 jsou stylové a dostatečně funkční. Nejedná se o žádnou revoluci, nicméně i tak je to praktická kamera, kterou může nosit kdokoliv. A pokud si uživatelé historicky zakoupili verzi 1, tak se mohou těšit na blížící se update, který i jim umožní pořizovat fotografie.

Víceprezident hardwaru ve společnost Snapchat, Mark Randall, pro TechCrunch uvedl, že jedním z důvodů, proč přišli o necelých 40 milionů dolarů kvůli neprodaným brýlím, byla příliš diverzifikovaná obchodní síť. Z tohoto důvodu je verze 2 dostupná pouze přes web či aplikaci Snapchat.

Očekávání od Spectacles 2

Ačkoliv nová verze obsahuje řadu vylepšení, stále je množství věcí, které nejsou domyšlené. Spectacles jsou například kompatibilní pouze se Snapchatem, takže je značně problematické jednotlivé příspěvky nahrávat jinam. Pokud se Snapchat chce stát hardwarovým gigantem, nemůže vyvíjet doplňky pouze pro vlastní aplikace. Musí upoutat pozornost všech typů fotografů, a to nejen těch, kteří už Snapchat milují. Mnoho lidí by totiž ocenilo, kdyby pořízené materiály mohli nahrát například na Instagram.

Mark Randall také uvedl, že teprve začínají oslovovat profesionální tvůrce, kteří by ostatním lidem ukázali, jaká zábava může se Spectacles být. I toto je rozdíl oproti předchozí strategii, kdy se Snapchat spolupráci s tvůrci příliš nevěnoval a celkově nezískal mnoho obsahu.

Otázkou také zůstává, jak se Snapchat vypořádá s případným osočením z porušování soukromí. Sice i tyto brýle obsahují kolečko, které naznačuje spuštěnou kameru, nicméně to není tak zřejmé jako u předchozí verze.

Od těchto brýlí se neočekává, že zachrání Snapchat, který přišel o 443 milionů dolarů v minulém čtvrtletí, ani že odláká milovníky Instagramu. Mohly by však znovu vzbudit zájem neaktivních uživatelů.

Tento startup si vždy zakládal na vizuální komunikaci a ukázat někomu svůj pohled na svět, je rozhodně zajímavá varianta. Třeba se jim povede zlomit prokletí chytrých brýlí, které přinesly Google Glass.

Zdroje: TechCrunch, Snapchat, Spectacles, The Verge

Kam dál?

Jestli Spectacles ve své nové variantě upoutají i firmy a bude se s nimi počítat pro marketingové strategie, teprve zjistíme. Nyní si však připomeňte, jak s brýlemi Spectacles pracovaly konkrétní značky poté, co se dostaly v roce 2016 na trh.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: