5 typů uživatelů, které potřebujete na sociálních sítích oslovit

14. 1. 2013 | Petr Michl
Které typy lidí vaše značka potřebuje? Na svou stranu se musíte snažit získat sdíleče, alfa uživatele i zapšklé prudiče.

Potřebu přítomnosti na sociálních sítích pociťuje čím dál více značek. Vybrat z milionů lidí, jež se na sociálních sítích vyskytují, ty správné, na které mají své sdělení zacílit, není nic snadného. Společnost Vocus vytvořila infografiku, v níž vystihuje 5 kategorií lidí podle jejich chování online.

 


„The early adopter“ snad ani nemá český překlad, který by nezněl hloupě. Je to člověk, jenž mezi prvními zkouší nové technologie a následuje aktuální trendy.

Jak ho poznat?

Jeho příspěvky jsou především o novinkách v oblasti sociálních sítí, které také rád komentuje. Nešetří chválou ani kritikou.

Proč ho potřebujete?

Díky jeho odbornosti ho sleduje mnoho jiných pokročilých uživatelů. Jako „opinion leader“ ovlivňuje i jejich názory.

Zapojení spotřebitele na sociálních sítích může zvýšit loajalitu k značce až o 40 %.

 


„Sdíleč“ starého typu se vyžíval v řetězových emailech, nyní linkuje, retweetuje, sdílí na Facebooku a připichuje na nástěnku Pinterestu.

Jak ho poznat?

Je schopen sdílet stejný příspěvek na všech sítích, využívá hashtagy a nejsou mu cizí ani check-iny.

Proč ho potřebujete?

Chce být vidět na co nejvíce platformách. Pokud sdílí váš obsah, může tak být nesmírně užitečný v jeho šíření.

 


Rozený „follower“ se rád nechá vést. Bude sledovat vaší stránku na Facebooku nebo profil na Twitteru jen kvůli tomu, že tak činí jiní z jeho sociální sítě.

Jak ho poznat?

Obvykle se jedná o tichý typ, který nekomentuje a nesdílí.

Proč ho potřebujete?

Často rozšíří vaše publikum na sociálních sítí nečekaně. Může začít sledovat vaši značku jen díky své povaze spojené se stádním chováním.

Pokud ho vaše značka osloví, může se z něj stát i alfa uživatel.

92 % spotřebitelů naslouchá před nákupním rozhodnutím primárně svým přátelům a rodině.

 


Příspěvky od alfa uživatele dostávají pravidelně stovky lajků a desítky komentářů či sdílení.


Jak ho poznáte?

Když pochválí vaši značku, začnou se na vaše profily sociálních sítích hrnout noví uživatelé.

Proč ho potřebujete?

Jeho vliv vám může výrazně pomoci v získávání nových uživatelů z dřívějších skeptiků.

Chcete ho mít na vaší straně. Pokud vás nemají alfa uživatelé rádi, může vás to ohrozit. Jistě si mnoho z vás vzpomene na dotaz CEO Socialbakers, Jana Řežába, na Facebook účtu zákaznické péče O2. Vyvolal obří reakci a posílil negativní hodnocení O2 za to, že jejich zákaznické péče nefunguje nonstop.

 


Ať děláte cokoliv, zapšklému prudičovi se to stejně nebude líbit. Když se vám ho ovšem podaří dostat na vaši stranu, může se stát věrným obráncem značky.

Jak ho poznáte?

Jeho „jedovatá slina“ je poznat v blogovém příspěvku i v komentáři na vašem profilu. Z jeho vět kape nesmiřitelná zatrpklost.

Proč ho potřebujete?

Ignorování nebo mazání jeho příspěvků vám ve výsledku nepomůže. Může vám paradoxně zvýšit sebevědomí, někdy se o něj „postarají“ vaši věrní uživatelé a „okřiknou“ ho sami.

86 % uživatelů, kteří vyjádřili svou stížnost na Twitteru, chtěli odpověď dotčené značky.

Odpověď ale obdržela jen třetina z nich, 75 % z těchto lidí s ní bylo spokojeno. Je tu tak slušná šance, že můžete stěžovatele příjemně překvapit.

Pokud chcete alternativní výklad typů uživatelů zaměřený na Facebook, přečtěte si náš dřívější článek Od naivních zelenáčů po ostřílené lovce – Vývoj typologie uživatelů Facebooku v čase. Kompletní infografiku od Vocus naleznete níže: 

 Zdroje: www.vocus.com

Štítky dokumentu: Facebook Infografika Pinterest Twitter
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.