7 nejlepších reklam Super Bowlu 2016

8. 2. 2016 | Kateřina Tauchenová
Super Bowl už dávno není jen sportovní událostí roku. Je to také přehlídka nejlepších reklam. Vybrali jsme pro vás sedm z nich, které letos předčily ty ostatní.

Super Bowl je pro Američany událostí roku. A nejen tou sportovní. V televizním vysílání finále národní fotbalové ligy (NFL) jde o mnohem více než jen o fotbal. Je to také největší výzva pro marketéry. Zápas loni na televizních obrazovkách sledovalo 114,4 milionů lidí, což z něj udělalo nejsledovanější televizní vysílání v dějinách USA. A letošní 50. ročník tento rekord podle všeho pokořil. Rekordní jsou proto i ceny reklamních spotů vysílaných během zápasu. 30 vteřinová reklama vyšla letos inzerenty až na pět milionů amerických dolarů. Firmy se proto dávají opravdu záležet na tom, jakou reklamu za takovou cenu nasadí. Super Bowl je díky tomu nejen soubojem nejlepších fotbalových týmů, ale také přehlídkou nejlepších reklam. Jako každý rok i letos se přeci jen podařilo některým spotů v tvrdé konkurenci zaujmout a něčím odlišit. Podívejte se na souhrn toho nejlepšího, co padesátý Super Bowl nabídl.

Doritos - Ultrasound

Výrobce chipsů Doritos ani letos nevybočil ze své řady potrhlých spotů, po jejichž zhlédnutí divák neví, zda se má smát nebo být zhrozen. Letošní spot s názvem „Ultrasound“ se odehrává na ultrazvukovém vyšetření těhotné ženy, která se rozplývá nad snímkem svého miminka, zatímco její manžel v klidu jí Doritos. Scénka s brambůrky, po kterých touží každý, včetně nenarozeného dítěte, nakonec nemůže skončit jinak, než že si dítě pro Doritos „dojde“. Reklama vzbudila velký ohlas na sociálních sítích, kde se ženská část publika bouřila, že reklama shazuje těhotenství a porod a prezentuje jej jako chvíli, kdy je nejlepší dát si chipsy.

 

Hyundai - Ryanville

Žádná žena by nejspíše nedokázala udržet pozornost a věnovat se plně řízení při projíždění městečkem, jehož obyvatelé všichni do jednoho vypadají jako herec Ryan Reynolds. Nové Hyundai se ale ničím vyrušit nenechá, naštěstí. A proto bezpečně zastaví ve chvíli, kdy do vozovky vstoupí jeden z klonů pohledného herce a zabrání tak velkému neštěstí.

 

T-Mobile - Restricted Bling

Reklamy vysílané během Super Bowlu jsou obvykle plné celebrit. Do jejich letošního seznamu se zařadil i rapper Drake se svým hitem „Hotline Bling“. Text písně je v tomto klipu ale trochu jiný, než jaký jej známe z rádia. Mohou za to dva známí veteráni z televizních reklam Brian Huskey a Jerry Lambert, kteří se rozhodli jej trochu "vylepšit". Na výsledek se můžete podívat sami.

 

Heinz Ketchup - Wiener Stampede

O reklamy plné roztomilých zvířátek nebyla ani letos nouze. Z jejich řady ale výrazně vybočoval Heinz, který roztomilé pejsky převlékl za párky v rohlíku a nechal je nadšeně běžet k rodince kečupů, která už si na ně "brousila víčka". Roztomilé, absurdní nebo trapné? Rozhodněte se sami.

 

No More - Text Talk

Obří sledovanost Super Bowlu se však dá využít i k bohulibějším účelům než jen k propagaci značky. Například k šíření povědomí o problému domácího násilí. Spot americké organizace No More znázorňuje konverzaci dvou kamarádek, která se ale odehrává jen na obrazovce mobilního telefonu, protože jedna z nich nemohla dorazit na společné sledování finále Super Bowlu. A důvod? Její přítel má zase „jednu ze svých nálad“ a ona si myslí, že by „raději neměla nikam chodit“. Jak příběh pokračuje, už se bohužel nedozvíme, protože celá konverzace končí dotazem první z dívek: „Jsi v pořádku?“ Je na každém divákovi, aby si domyslel, proč druhá dívka na otázku už neodpověděla…

 

Amazon Echo - Baldwin Bowl Party

Další z plejády známých tváří, které se o přestávce zápasu objevily na obrazovce, byli Alec Baldwin, Dan Marino a Jason Schwartzman. Baldwin doma pořádá Super Bowl party a jeho největším pomocníkem je Alexa, tedy chytrá elektronická asistentka, která umí ovládat hudbu, světla, ale také bleskurychle vyhledat na internetu nejrůznější informace. Třeba kolik kdo vyhrál Oscarů, nebo kolik někdo jiný vydělává..

 

Audi - Commander

Osamělý astronaut v důchodu sedí smutně v domově důchodců a v životě jej kromě jeho vzpomínek už nic netěší. Ale jen do té chvíle, než přijde jeho syn a do ruky mu dá klíče od nového Audi R8 V10 Plus. Za jeho volantem zažije znovu adrenalin podobný tomu v jeho vzpomínkách. Použití písně Starman nedávno zesnulého Davida Bowieho dodává spotu vesmírnou a také navýsost aktuální atmosféru. I díky ní vystoupil spot v záplavě dalších reklam na auta, jež patří během Super Bowlu mezi ty nejčastější.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.