88 % českých školáků hraje on-line hry

17. 6. 2013 | Petr Michl

Výzkum společnosti Seznam.cz ukázal, že drtivá většina dětí se s Internetem seznámí pomocí hraní her. Hry hraje 88 % dětí. Čím mladší jsou, tím častěji na Internetu hry hrají. Výzkum byl proveden na vzorku 3 600 žáků pátých až devátých tříd. Jansě ukázal, že s věkem dětí se mění poměrně výrazně i jejich chování na Internetu. Mladší děti mají často přístup k Internetu doma jako odměnu za splnění školních povinností a na Internet chodí v průměru dvakrát až třikrát týdně. Žáci osmých a devátých tříd Internet zapínají téměř každý den, a to rovnou po příchodu ze školy, až poté si plní své povinnosti a večer se k Internetu opět vrací.

Z výzkumu také vyplývá, že děti začínají hrát on-line hry už ve třech letech. Často k tomu využívají tablety, jejichž penetrace je častější mezi mladšími dětmi. Starší děti pak tablety používají spíše pro chatovací služby. S přibývajícími školními povinnostmi také děti zkracují svůj čas určený pro hraní her. Mezi osmáky a deváťáky hraje on-line hry zhruba 80 % dětí, páťáci pak téměř všichni (94 %).

„Výzkum také ukázal, že 60 % dětí v osmých a devátých třídách má svůj chytrý telefon, který se může připojit na Internet. Ve velkých městech a konkrétně Praze je dokonce podíl chytrých telefonů mezi dětmi ještě o 10 % vyšší," komentoval výsledky výzkumu Michal Vodák, marketingový ředitel Seznam.cz.


Z výzkumu vyplývá, že mezi dětmi jsou populární strategické a dlouhodobější hry jako je Minecraft nebo The Sims. To jistě těší právě Seznam.cz, který výzkum v mnohém dělal pro podporu své logické hry Abaku, kterou je možné hrát on-line na abaku.seznam.cz.  Je postavena na principu criss-cross her určených pro dva až čtyři hráče. Pomocí vylosovaných číslic, které se přikládají na hrací plochu k již odehraným kamenům, vytváří hráči početní operace. Mohou používat sčítání, násobení, odečítání, dělení, druhé a třetí mocniny a odmocniny. Cílem hry je poskládat početní operace rychleji než soupeř a získat více bodů. Abaku zlepšuje schopnosti hráče dosáhnout v dalších hrách většího úspěchu. Existuje i v podobě fyzické „krabicové hry" již od roku 2005, první online verzi vyvinula pro seznam společnost Geewa v roce 2008. Tento rok Seznam.cz pod záštitou Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy pořádá nultý ročník celostátní školní ligy, jíž se zúčastnilo na 500 žáků. Liga je podporována také PF UK Praha, Jednotou českých matematiků a fyziků i Mensou ČR.

Zdroje fotografí: Seznam.cz, Lars Ploughman (CC), Flickr

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.