Ad Age vyhlásil marketéra desetiletí. Je jím Apple.

19. 10. 2010 | ITO
Magazín Advertising Age poprvé udělil cenu "Marketer of the Decade", tedy "Marketér desetiletí." Stalo se tak v rámci vyhlášení Marketéra roku, které se koná každý rok. Bez většího překvapení se držitelem ocenění za celé desetiletí stala společnost Apple. Znovu se tak potvrdilo, že pro ni v rámci produktového marketingu a vlastně i marketingu obecně v současnosti neexistuje relevantní soupeř.

Apple, zdroj: archiv

Magazín Advertising Age poprvé udělil cenu "Marketer of the Decade", tedy "Marketér desetiletí." Stalo se tak v rámci vyhlášení Marketéra roku, které se koná každý rok. Bez většího překvapení se držitelem ocenění za celé desetiletí stala společnost Apple. Znovu se tak potvrdilo, že pro ni v rámci produktového marketingu a vlastně i marketingu obecně v současnosti neexistuje relevantní soupeř.

Sám Advertising Age uplynulé desetiletí zhodnotil jako "plné zázraků pro Apple", počínaje launchem iPodu v říjnu 2001, iPhone v roce 2007 a nakonec také letošního iPadu. Přestože uznal nesporné kvality těchto technologických novinek, musel konstatovat, že bez kvalitního marketingu, který nastartoval éru apllemánie by jejich úspěch nebyl jistý. Velkou zásluhu přisuzuje agentuře TBWA, která je dlouhodobým partnerem Apple.

V jejím čele stojí Lee Clow - muž, který stojí mimo jiné i za ikonickou reklamou na MacIntoshe 1984, kampaní "Think Different" nebo sérií reklam "Get a Mac." Jak bylo v průběhu slavnostního večera několikrát řečeno, právě on má na úspěchu lví podíl. A nutno říci, že si to velmi dobře uvědomuje.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.