Alza zavádí novou službu Alza HomeBox. Ta slibuje zboží až domů a bez čekání

29. 3. 2018 | Petr Michl
Také vás nebaví čekat na kurýra? Alza přináší HomeBox, zabezpečenou truhlu, kterou si dáte na zahradu a kurýr do ní zboží vloží.



Pokud si chtěl zákazník objednat zboží až domů, musel dosud myslet na to, aby byl při doručení přítomen a mohl si zásilku převzít. Alza.cz nyní přináší službu Alza HomeBox, která tuto poslední nutnost zcela eliminuje a zákazník si sám určí, kdy balík vyzvedne. Na kurýra není třeba čekat. Ten balíček přiveze až k domu a uloží do speciální schránky, kde bude zboží v bezpečí čekat na svého příjemce.

 „Asi každý se už setkal s tím, že měl přepravce zpoždění, neuvedl přesný čas doručení nebo zavážel jen v hodiny, které se překrývaly s pracovní dobou. Občas si tak lidé kvůli tomu raději brali volno či odbíhali ze zaměstnání. V Alze jsme od začátku chtěli tyto nešvary odstranit, proto jsme také zavedli vlastní dopravu AlzaExpres. Nyní ale chceme jít ještě dál a úplně zákazníka od termínů doručení osvobodit,“ vysvětlil šéf logistiky Alza.cz Jan Klička a dodává: „Alza HomeBox bude mít zároveň všechny výhody služeb našeho e-shopu včetně dodání zboží sedm dní v týdnu nebo ještě v den objednávky.“


Alza HomeBox je pevná schránka s pětimístným číselným zámkem, kterou zájemce umístí kdekoliv na svůj pozemek. Pilotní verze má rozměry 40 × 40 × 60 cm a hravě se tak do ní vejde například i notebook či tiskárna. Otevřít ji přitom bude moci pouze její majitel a kurýr AlzaExpresu, jenž polohu a bezpečnostní kód získá až při doručování objednávky. Zákazník si navíc může kód libovolně měnit a firma do budoucna počítá i s nahrazením číselného zámku za chytrý elektronický.

Skeptiky pravděpodobně napadne, že taková schránka jde přeci odcizit celá. A ano, před panelák bychom si ji pravděpodobně nedali. Za ideálně neprůhledným plotem na zahradě ale může fungovat, prostě jen na ni necháte kurýrovi otevřené dveře. Nejedná se tak o inovaci, kterou by mohli využít všichni zákazníci. Pro některé ale dává smysl. 

V pilotním provozu bude zapůjčení schránky, její instalace i provoz včetně dopravy zcela zdarma. Tuto možnost exkluzivně dostanou nejprve zákazníci s ročním členstvím v AlzaPremium s bydlištěm v hlavním městě a okolí. Postupně pak i další členové programu v dosahu AlzaExpresu (Bratislava, Ostrava). Prvních 100 uživatelů boxu navíc dostane ke své zásilce dárek.

Po ukončení a vyhodnocení pilotu chce e-shop nabídnout Alza HomeBox i ostatním zákazníkům za poplatek, který bude v řádu desítek až stovek korun měsíčně. Pro takové rozšíření služby teď ale firma hledá mezi externími dopravci vhodného strategického partnera.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.