Apple představil nástroj, který má omezit Facebook ve sledování uživatelů na internetu

20. 10. 2017 | Milada Zemanová
Nový nástroj dostupný v prohlížečích Safari ztíží cílení na uživatele. Oslovení skrze PPC kampaně či interakce s Facebookem budou nyní komplikovanější.

Tato nová funkce má zamezit sledování uživatelů a jejich chování na internetu třetími stranami. V jeho důsledku sociální interakce s Facebookem již nebude tak přímočará.

Pokud uživatel nenavštívil stránku Facebooku během 24 hodin, nástroj Inteligentní prevence sledování (tzv. Intelligent Tracking Prevention) od Applu zablokuje pluginy Facebooku, které se používají pro sledování aktivity uživatele ve vyhledávačích. Tato funkcionalita ovlivní nejen pluginy, ale také analytické nástroje a přihlašování. Navíc po 30 dnech Safari zcela vymaže cookies uložené v prohlížeči Facebookem.

Před dvěma lety Facebook začal využívat všudypřítomná tlačítka „Like” či „Share”, která mají miliony stránek umístěné na svých webech,  k sledování pohybu uživatelů po internetu a následnému cílení reklamy na největším sociálním médiu i mimo něj.Tato data se následně využívají pro cílení reklam na Facebooku i mimo něj. Nově toto sledování nebude pro Facebook tak jednoduché.

Funkce Inteligentní prevence sledování, kterou společnost Apple přidala do svého webového prohlížeče Safari, dokáže zakázat Facebooku sledovat lidi, kteří navštěvují webové stránky třetích stran, co obsahují sociální pluginy typu „Like" a „Sdílet". Tuto informaci mluvčí Facebooku potvrdil tento týden.

Uvedená funkce je v prohlížeči nastavena automaticky, jakmile uživatel upgraduje svůj systém na nejnovější verzi Safari, tedy iOS11. Funkce Inteligentní prevence sledování je k dispozici jak na desktopu, tak v mobilním zařízení.

Nově by se změnila funkcionalita pro lajkování a sdílení následujícím způsobem. V případě, že bude chtít uživatel využít tlačítko „Like" nebo „Sdílet" na webu třetích stran, zobrazí se mu nové okno, ve kterém bude muset potvrdit, že skutečně chce daný krok učinit. A pokud například uživatel nebyl na samotné stránce Facebooku více než 30 dní, bude se muset nejprve zcela přihlásit a teprve poté sdílet, lajkovat nebo komentovat požadovaný obsah.

Shashank Gupta z Facebooku dále uvedl , že na základě tohoto updatu mohou správci FB stránek vidět v nástrojích více unikátních návštěv, než jich skutečně bylo.

V této chvíli není jasné, jak velký efekt bude mít nový nástroj od Applu na Facebook, vzhledem k obrovskému počtu lidí, kteří tuto sociální síť využívají na každodenní bázi. Dá se ovšem předpokládat, že více ovlivní mobilní zařízení než desktopy. Mobily jsou přeci jen primárním zdrojem návštěvnosti a příjmů z reklam pro tuto sociální platformu.

Inteligentní prevence sledování také znesnadní vydavatelům a značkám, aby přiměli uživatele ke sdílení obsahu jejich stránek na Facebooku. Mezikrok vyžadující další potvrzení dává lidem prostor, aby si rozmysleli, jestli skutečně daný obsah chtějí lajkovat nebo sdílet. A pokud člověk musí projít celým procesem přihlašování se do webu Facebooku (jestliže již uplynulo více než 30 dní od doby, kdy chtěl něco lajkovat / sdílet), i toto by mohlo následné vést k omezení sociální interakce stránek.

Zdroje: Maketing Land , Facebook

Kam dál?

Nástroj Intelligent Tracking Prevention oznámil Apple již v červnu tohoto roku. Tato funkcionalita nebude blokovat pouze Facebook, ale obecně třetí strany od zachycení dat o pohybu uživatelů během procházení internetu. V reakci na tuto informaci vyvinul Google cookie , která bude schopná zachytit data o kampani a konverzi přímo ze Safari a to způsobem, který bude v souladu s ITP.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: