Australian Lamb griluje v reklamě Novaka Djokoviče

21. 1. 2022 | Petr Michl
Říká se: kdo rychle dává, dvakrát dává. A to samé platí o sarkasmu v real-time marketing. Značce Australian Lamb se podařilo překrásně navézt do kauzy Novaka Djokoviče. Not Djoking!


Zdroj: Kelly Lazzaro / Twitter

V českých zemích drží pozici národního reklamního baviče primárně mobilní operátoři, v Austrálii pak společnost Meat And Live Stock a konkrétně její značka specializovaná na jehněčí, Australian Lamb. Táhlá sága o legalitě vstupu tenisové legendy Novaka Djokoviče do země a tím i o jeho účasti na Australian Open poskytla marketérům z jejich dvorní agentury The Monkeys dost času na to, aby přišli na způsob, jak se zapojit do veřejné konverzace a urvat si nějaké body sympatie. Povedlo se jim to se starým dobrým sarkastickým billboardem, pro jistotu mobilním.

Billboard s dvěma jehněčími kotletami s kostí nese slogan:

„Everyone’s welcome at our BBQ. Not Djoking.”


V překladu: „Na naší barbecue je vítán každý. Nežertujeme.“ Podstata vtipu a narážka na Djokoviče je nicméně přímo svázaná s angličtinou a slovem „joking“ (žertovat), takže nelze plně přeložit.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: