Australská aerolinka TigerAir má věrnostní klub, který nikomu nepřinese vůbec nic

24. 6. 2016 | Jakub Hort
Australská aerolinka TigerAir obrátila myšlenku odměňování častých cestujících vzhůru nohama a vytvořila „Klub pro sváteční cestovatele“.

V Cannes Lions by se měla odměňovat především kreativita a přímo o ní je kategorie Creative Effectivness. Stříbrného lva v ní získal „Infrequent Flyers Club", neboli „Klub pro sváteční cestovatele", nejmenší australské aerolinky TigerAir. Kampaň produkovaná agenturou McCann tím mimo jiné navázala na vítězství v kategorii „Media" v soutěži Spikes Asia. 

Aerolinka TigerAir zdaleka nedosahuje takového reklamního rozpočtu, jakým disponují její hlavní konkurenti, a tak přišla s naprosto unikátním nápadem. Svoji kampaň se rozhodla směřovat na cestující, kteří létají méně než 3x ročně. Pasažerům je prezentován nově vytvořený „Klub pro sváteční cestovatele“, který však nikomu nepřinese vůbec nic.

Zmíněná cílová skupina je nepostradatelná, jelikož tvoří 77 % všech pasažérů. Nízkonákladová letecká společnosti jim těžko může poskytovat další slevy, a tak tento zvláštní věrnostní klub alespoň beze studu paroduje ty skutečné. Humorný tón provází i slepičí TV reklamu, která do Klub pro sváteční cestovatele, lákala.

Nikdo nemůže sbírat žádné body, ale za to každý si může stáhnout vlastní členskou kartičku. Na výběr je mnoho barev od „nudné bílé“ přes „mléčnou čokoládu“ až po „skutečně tmavou černou“. A ano, kartičku si musíte vytisknout sami. „Doporučujeme využít tiskárnu ve vaší kanceláři, protože je to levnější,“ hlásá jedno z doprovodných videí. Jako členové klubu si můžete vytisknout vlastní štítek na zavazadlo nebo doma připravit jídlo podle palubního a menu a přinést si jej do letadla. Zatímco jiné věrnostní programy nabízejí svým pasažérům soukromé nástupní haly, TigerAir nechává všechny pasažéry sedět na jednom místě, protože „soukromí mají doma“.

 V celé kampani TigerAir zdůrazňuje výhody lowcostového létání a zesměšňuje využívání Business Class. V jednom z videí jsou porovnáváni dva cestující z jiných cestovních tříd. „Je opravdu ten pasažér z Business Class více šťastný, když jeho ponožky stojí více než celý outfit většiny lidí,“ ptá se doprovázející stewardka. Nezůstalo však pouze u videí.  „Upozornění pro cestující Business Class: Jste na špatném terminálu,“ vzkazuje letištní poster.

Tím, že aerolinka doslova nabídla nic, vyvolala obrovský ohlas mezi pasažéry a do programu je nyní přihlášeno přes 500 000 lidí. Všimla si jí média mimo australský kontinent a i díky tomu zažil TigerAir první ziskový kvartál za posledních 5 let.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.