Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun. O 13% více než loni

14. 8. 2019 | redakce
Máme se dobře a nakupujeme na internetu ve velkém. V průběhu celého pololetí letos výrazně rostl zájem o elektrokola, meziročně vzrostl až o 80 %. Jejich průměrná cena je již 40 tisíc korun.


Zdroj: Heureka.cz

Češi v e-shopech nakupují rádi, a každý rok o něco více. Potvrzuje to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. „V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, to je o 6,5 miliardy více než vloni,” říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Významně rostly prodeje elektrokol a chytrých hodinek. Léto hraje do karet prodejcům s paddleboardy, čluny nebo lehátky, s blížícím se školním rokem kulminuje prodej školních potřeb. Nejnovější čísla vychází z agregovaných dat nákupního rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK). 

„Léto je obdobím, kdy lidé přirozeně nakupují na internetu méně. Nákupy začínají růst až s příchodem podzimu a vrcholí před Vánoci,” říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. V některém sortimentu je však prázdninové a předprázdninové období klíčové. „Léto nahrává například prodejcům s outdoorovým vybavením a vybavením do vody. Od člunů, paddleboardů, lehátek na vodu a brýlí na potápění po stany, spacáky a karimatky. To je zboží, o které je s příchodem léta tradičně největší zájem,” doplňuje Braverman. Právě v těchto dnech začíná vrcholit také prodej školních potřeb a dalšího sortimentu, který je s návratem do školních lavic spojený. Dle Bravermana se někdy jedná dokonce o trojnásobný nárůst oproti vánoční sezóně. 

Mezi ostatními kategoriemi v průběhu celého pololetí letos výrazně rostl zájem o elektrokola, meziročně vzrostl až o 80 %. Zvýšila se také nejčastější průměrná cena, za kterou Češi elektrokola kupují. Aktuálně je to už přes 40 tisíc korun.  Dalším fenoménem jsou také chytré hodinky a náramky, takzvané wearables, které vzrostly meziročně o polovinu. Naopak pokles zaznamenaly třeba grafické karty. 

 

O mírném poklesu jde v meziročním srovnání hovořit i u růstu v celkovém agregovaném obratu za první pololetí. Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK), k tomu dodává:

„Meziroční růst české e-commerce byl v prvním pololetí nepatrně nižší než v předchozích letech a než jsme původně předpokládali. Jedná se samozřejmě o kombinaci několika vlivů včetně velmi teplého počasí v červnu, které on-line prodejům nenahrávalo. Stejně jako v minulosti nás ovšem čeká výrazně silnější druhá polovinu roku. Nadále tak očekáváme, že obraty z prodeje zboží na internetu budou nakonec o 15 % vyšší než v roce 2018. Hlavní sezonou bude pro internetové obchody předvánoční období, na které se již v současné době prodejci intenzivně připravují a během kterého lze předpokládat další rekordní objemy prodejů.“

V hlavní sezóně bude podle Tomáše Bravermana rozhodující především práce přepravních společností. „I když je cena zboží pro rozhodování zákazníků stále nesmírně důležitá, už není jediným kritériem pro výběr e-shopu. Hned vedle toho rozhoduje cena dopravy a její rychlost. A s blížícím se vrcholem sezóny bude tlak na kvalitu, rychlost a cenu dopravy významně sílit,” myslí si Tomáš Braverman.

Dle dat Heureky ke konci roku 2018 bylo na českém trhu 43 500 e-shopů.

Kam dál? 


Zdroj: Facebook / Česká pošta

Práce přepravních společností v klíčovém předvánočním období se bude muset zlepšit. Obzvláště to pak platí pro jeden subjekt. Zjistěte více v článku E-shopy si stěžují na Českou poštu.  'Balíky do ruky' prý často k zákazníkům ani nevyjedou.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.