Běloruské úřady uzavřely zpravodajský webový server

8. 7. 2010 | ČTK
Nová pravidla běloruské internetové cenzury mají svou první oběť. Podle ruské agentury Interfax běloruské úřady zastavily provoz webových stránek listu Vicebski kurjer, který se odmítl podřídit novým regulím internetové registrace. Státní výnos o kontrole internetu, který letos v únoru vydal běloruský prezident Alexandr Lukašenko, vstoupil v platnost 1. července.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Nová pravidla běloruské internetové cenzury mají svou první oběť. Podle ruské agentury Interfax běloruské úřady zastavily provoz webových stránek listu Vicebski kurjer, který se odmítl podřídit novým regulím internetové registrace.
Státní výnos o kontrole internetu, který letos v únoru vydal běloruský prezident Alexandr Lukašenko, vstoupil v platnost 1. července. Praví se v něm, že v zájmu "zajištění bezpečnosti státu a jeho občanů" musejí poskytovatelé internetových služeb registrovat zpravodajské webové stránky u státního orgánu. Poskytovatelé internetových služeb musejí kromě toho své stránky do 24 hodin uzavřít, pokud je k tomu státní orgán vyzve.
Lukašenko nechal zřídit takzvané operativně analytické centrum, které má právo omezovat provoz v běloruské doméně a kontrolovat elektronickou poštu Bělorusů.
Vitebský zpravodajský server, který má pro své nezávislé zpravodajství už řadu let problémy s běloruským režimem, se odmítl novým podmínkám podřídit a stránky k registraci nepřihlásil. Podle místního tisku byl poskytovatel přístupu firma Beltelekom nucen stránky zablokovat. Učinil tak na základě úředního dopisu, jehož obsah ani autor nebyl zveřejněn.
V Bělorusku fakticky neexistuje nezávislý rozhlas ani televize a nestátní noviny byly umlčeny. Internet byl do nedávna jediným zdrojem nezávislých informací.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.