Lidé používají Facebook víc, než si myslí

8. 6. 2012 | BeDa
Výsledky výzkumů sociálních sítí se někdy dost rozcházejí.

Agentura Reuters přišla s anketou, ve které prezentuje zajímavá zjištění. Nejsou ale úplně věrohodná. Několik článků založených na údajích z této ankety v podstatě prorokuje postupné opadání zájmu o Facebook. Data z jiných výzkumů to ale nepotvrzují.

34 % z 800 dotazovaných Američanů se podle této ankety domnívá, že navštěvují Facebook méně než tomu bylo před půl rokem. Tvrdá data od společnosti Nielsen ale ukazují, že uživatelé na Facebooku tráví stále více času. Měsíčně se čas strávený americkým uživatelem na největší sociální sítí pohybuje okolo 7 hodin a 10 minut (údaje z května 2012). To je asi o 20 minut déle ve srovnání s koncem roku 2011. Jedná se sice o průměrnou hodnotu, takže je samozřejmě možné, že někteří lidé tráví na největší sociální síti méně času, ale data společnosti Nielsen nevycházejí ze subjektivního hodnocení uživatelů, ale skutečného času, který na Facebooku tráví.

Podle dalších zjištění agentury Reuters si 80 % dotazovaných myslí, že je reklamy a doporučení přátel na Facebooku nepřiměly koupit si nějaký produkt. Vliv reklamy se ale projevuje i jinak než okamžitým nákupem. Jedna z dalších studií ze serveru eMarketer zaměřená na nakupování na internetu například ukazuje, že třetina (33 %) amerických žen na sociálních sítích si koupila nějaký produkt právě na základě reklamy či doporučení z Facebooku.

Vstup Facebooku na burzu a následný pokles ceny akcií mezi lidmi nevzbuzuje příliš kladných emocí. Největší sociální síť světa jim už nepřijde tolik důvěryhodná. V anketě společnosti Reuters to uvedlo 44 % dotázaných.

Facebook ale trápí jiné otázky. Například, jak bude na menších obrazovkách mobilů, kam se moc inzerce nevejde, vydělávat více peněz za reklamu. Mobilní verzi Facebooku totiž používá stále více lidí. Ale to pořád neznamená úbytek uživatelů, jen změnu zařízení, ze kterého se přihlašují.

Zdroje: www.emarketer.com, www.reuters.com 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.