Britové plánují bojkot BP

11. 5. 2010 | RaTP
Britové chystají bojkot všech produktů společnosti BP. Akce má být odpovědí na liknavé konání BP při nápravě situace v Mexickém zálivu, který po havárii ropné plošiny znečišťuje unikající ropou pobřeží Spojených států. Společnost je viněna z toho, že neměla připraven krizový plán pro případnou situaci a že její konání zatím nepřineslo žádné výsledky.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Britové chystají bojkot všech produktů společnosti BP. Akce má být odpovědí na liknavé konání BP při nápravě situace v Mexickém zálivu, který po havárii ropné plošiny znečišťuje unikající ropou pobřeží Spojených států. Společnost je viněna z toho, že neměla připraven krizový plán pro případnou situaci a že její konání zatím nepřineslo žádné výsledky. Katastrofa se přitom zhoršuje každý den, ropa z vrtu navíc ohrožuje jeden z nejvzácnějších amerických ekosystémů - deltu řeky Mississippi.
Podle průzkumu, který provedla společnost Lightspeed Research, se k bojkotu značky chystá až 15 % Britů zejména z mladých věkových skupin. A veřejné vnímání značky se stále zhoršuje. Paradoxne právě na tento měsíc je plánováno spuštění globální kampaně BP, propagující premiové palivo BP ultimate. Podle prohlášení marektingového oddělení BP nevidí důvod, proč by měla upravovat své marketingové aktivity.
BP by podle odborníků mohla být negativní reakcí zákazníků přinejmenším zaskočena. Společnost totiž udělala důležité kroky, které měly krizi alespoň částečně utlumit - doznala plnou zodpovědnost, komunikovala s vládou, samosprávami, médii i veřejností. Liknavý postup při hledání řešení a dva neúspěšné pokusy o nápravu situace ovšem krizi ještě více prohloubily.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: