Brněnská Aetna mění komunikaci. Už není agenturou, ale „marketing partnerem“
CEO Aetny, Jakub Žirovnický. Zdroj: Aetna
Strategicko-kreativní agentura Aetna škrtá z názvu označení „agentura“. Nově se bude prezentovat jako „marketing partner“. Proč? Nejde jen o změnu označení, ale hlavně posun ve způsobu, jak přemýšlet o marketingu. „Akcentujeme to, že nejsme jen dodavatel, který jen plní zadání a briefy. Chceme být partnerem, který rozumí byznysu klienta a pomáhá mu růst,“ říká CEO Aetny Jakub Žirovnický.
Aetna na trhu působí 33 let, z nuly ji vybudoval někdejší divadelní režisér Pavel Doležal, jenž se zpočátku orientoval hlavně na technologické klienty. Za léta existence Aetna vyrostla ve full-service agenturu a na asi 30 zaměstnanců, které od ledna 2023 vede jako CEO právě Žirovnický, jenž stojí i za změnou positioningu firmy.
„Označením marketing partner klademe do popředí to, co nám směrem ke klientovi přijde jako to nejdůležitější. Bavit se o celém marketingu, nejen o reklamě, a být oporou a rovnocenným partnerem v celé šířce rozhodnutí, která se v marketingu každý den dělají,“ říká Žirovnický. Repositioning je podle něj odrazem toho, jak se vyvinula Aetna, kde v posledních letech mimo silné kreativy vyrostla i další oddělení, ale také reakce na posun doby.
„Žlutá kniha z vás brandbuildera nedělá“
„Označení strategicko-kreativní agentura vzniklo v době, kdy jsme nahlas začali mluvit o brandech a jejich budování, ústavách značek, něčem, co by mělo být dlouhodobě platné. Dnes se tím zaklíná kdekdo. Michal Pastier napsal skvělou Žlutou knihu, ale trošku se nám v oboru stalo, že spousta lidí má po jejím přečtení dojem, že jsou zkušení brand buildeři. Jenže tak to není. Když absolvujete kurz první pomoci, nedělá to z vás lékaře na záchrance,“ myslí si Žirovnický. Čím dál častěji se s kolegy setkává s tím, že kromě toho, aby doporučovali kanály a formáty, víc a víc říkají i to, co by klient dělat neměl.
Právě obrovské množství možností a rychle se měnící doba, která tlačí na expresní rozhodování a adopci nových trendů, je podle CEO Aetny tím, co firemním marketérům komplikuje život. A také momentem, kdy partnera potřebují.
Partner radí, co nedělat
„Proto spolu jdeme v diskusi hlouběji, bavíme se o produktech, vizích, co klient chystá, koho chce oslovit, jestli má nějaké problémy, které to všechno ovlivňují. Dostáváme se i k ceně, distribuci nebo výrobním materiálům. U takových debat padne typicky spousta nepříjemných věcí. To s prostým dodavatelem neřešíte, ale s partnerem už ano. Tenhle vztah je dál a je komplexnější,“ dodává Žirovnický.
Aetna se změnou positioningu nemění název ani vizualitu svojí prezentace. Jde hlavně o akcent na celostní pojetí marketingu. To se odráží například v tom, jak různorodě Aetna míchá marketingový mix svým klientům.
Příkladem budiž CTP, jeden z největších developerů průmyslových staveb v Česku, u kterého Aetna původně vyhrála výběrové řízení na web a digitální kampaň na nové prostory. Nakonec ale mimo původní zadání vznikla dnes už známá značka coworků Clubco, naming, logo a celý brand a až v důsledku toho web a kampaň.
Jiným příkladem je brněnské nákupní centrum Olympia, kterému se Aetna dlouhodobě stará o online komunikaci a další aktivity včetně každoroční charitativní akce. „Tam jsme se z role někoho, kdo zkrátka jen natočí promo video, dostali k tomu, že společně vymýšlíme, jak nastavit cenu stíracích losů a co za dárky lidé získají. To je něco, co vám na první dobrou nikdo nezadá,“ zdůrazňuje Žirovnický, v čem spočívá role marketing partnera.
Sponzorovaný článek
Tip redakce
Podívejte se na jednu z dřívejších prací Aetny pro nákupní galerii Vaňkovka.