Nano Banana vylepší vyhledávání na Googlu. Reklamy u jeho výsledků půjde snadněji schovat

20. 10. 2025 | Petr Michl
Google přidává model Nano Banana pro generování obrázků přímo do vyhledávání. V jeho rámci zavádí také lepší kontrolu nad reklamami zobrazenými nad organickými výsledky.


Zdroj: Google

Google
nedávno oznámil aktualizace týkající se svého vyhledávání, které přinesou změny nejen v zobrazování reklam, ale i možnostech využití generativní AI při hledání informací.

Nejzásadnější novinka se týká toho, jak Google ve výsledcích vyhledávání označuje placené reklamy. Nově budou seskupeny v samostatné sekci s jasným označením „Sponsored results“ („Sponzorované výsledky”). Díky tomu bude hned na první pohled zřejmé, které odkazy jsou reklamy. A pokud budete chtít, můžete si je jednoduše skrýt a zobrazit tak pouze organické výsledky. Google uvádí:

„Textové reklamy na stránce výsledků vyhledávání budou nyní seskupeny pod jedním štítkem ‚Sponzorované výsledky'. Tento nový, větší štítek zůstává viditelný i při posouvání stránky, což jasně ukazuje, které výsledky jsou sponzorované, čímž Google dodržuje své přední průmyslové standardy pro výraznost označení reklam. Navíc přidáváme nový ovládací prvek ‚Skrýt sponzorované výsledky‘, který vám umožní jedním kliknutím skrýt textové reklamy, pokud se chcete zaměřit pouze na organické výsledky.“

Tato změna ocení zejména ti, kdo preferují přehled bez reklam, ale zároveň otevírá otázku, jaký dopad bude mít pro inzerenty. Je možné, že výraznější označení a možnost reklamy skrýt sníží jejich proklikovost. Od případných negativních důsledků pak bude uchráněna jen reklama na první pozici. Pokud se negativní výsledky pro ty na dalších pozicích potvrdí praxí, přiměje to pravděpodobně inzerenty k agresivnějšímu biddingu s cílem uzmout vždy viditelnou pozici.

Nano Banana nachází využití i u vyhledávání

Google implementuje do vyhledávání nové možnosti generování obrázků. Pomocí jeho pro fotorealističnost vyhlášeného genAI modelu Nano Banana můžete vytvořit obrázek přímo ve vyhledávači, a ten pak použít k nalezení souvisících výsledků. Na druhém videu níže je vidět fotografie vlastního pokoje (uprostřed), pro vyhledávání pak vylepšená promptem, který by měl odrážet plánovanou změnu designu interiéru.

Tato funkce navazuje na předchozí rozšíření u Google Shopping, kde uživatelé mohli generovat a vyhledávat produkty na základě vytvořených obrázků. Nyní je tato možnost dostupná pro všechny typy vyhledávacích dotazů.

Google také rozšiřuje používání AI pro tvorbu přehledů o aktuálně populárních tématech a sportovních výsledcích, které budou personalizované podle vašich zájmů. Google k tomu říká:

„Nasadili jsme vylepšenou AI funkci v Discover, která vám pomáhá být v obraze o trendech, které vás zajímají. Zobrazí krátké ukázky, které můžete rozbalit a získat tak více informací, plus odkazy pro další průzkum obsahu na webu. Naše testování ukazuje, že to usnadňuje dohnat zprávy od široké škály vydavatelů a tvůrců. Tato funkce je nyní dostupná v USA, Jižní Koreji a Indii.“

Google dále prohlubuje integraci umělé inteligence napříč svými produkty a obohacuje tím možnosti vyhledávání a personalizace. Zároveň ale mění i své reklamní formáty, což je důležité sledovat zejména pro ty, kdo se na Google vyhledávání ve své inzerci spoléhají.

Kam dál? 


Zdroj: Google / repro Marketing Journal

Jeden klik a vyhledávací políčko se mění na konverzaci s AI chatbotem Gemini. Tato změna přichází i do Česka. Zjistěte, jaké může znamenat AI Mode změny pro weby a jejich návštěvnost.

Štítky dokumentu: Google PPC

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: