Brno bude mít svou Radu pro marketing

2. 12. 2022 | Petr Michl
V třináctičlenné Radě převažují odborníci s vazbou na Brno jako Marek Hadra, Martin Horný, Adam Šilhan, Adam Zbiejczuk, Tomáš Zindulka a radu vedoucí Petr Lesenský. Mají pomáhat s definováním priorit, dlouhodobých cílů a tvorbou koncepčních dokumentů v marketingu Brna.

 

Město Brno ustavilo svou Radu pro marketing. Ta se má scházet každé dva měsíce a pomáhat s definováním priorit, dlouhodobých cílů a tvorbou koncepčních dokumentů.  

V Radě najdete zástupců magistrátu, městských společností a akademického sektoru doplněných o odborníky z komerční sféry, kterých je v radě většina. Předsedkyní byla jmenována uvolněná zastupitelka pro marketing Kateřinu Jarošová, místopředsedou se na základě nominace samotných marketérů stal Petr Lesenský, majitel agentury Lesensky.cz a zároveň člen vedení Asociace Public Relations (APRA). Dalšími členy třináctičlenné marketingové rady jsou Čeněk AbsolonAlex FialaJakub GeislerMarek HadraMartin HornýFilip HrůzaJakub KoudelkaPatrik SýkoraAdam ŠilhanAdam Zbiejczuk a Tomáš Zindulka.

„Kombinace interních odborníků z veřejné správy s profesionály z byznysu by měla přispět především k maximální efektivitě marketingových aktivit města,“ věří vedení Brna. Členové marketingové rady se mají na zasedáních 6 do roka vyjadřovat k aktivitám města i dílčím projektům městských firem či příspěvkových organizací.

Dle předsedkyně Kateřiny Jarošové chce město pro příští 4 roky klást důraz především na jednotnou image. „Zároveň se budeme snažit o to, aby rada byla maximálně efektivní. Proto bychom rádi využili každou příležitost, kterou spojení marketingu města Brna s jednotlivými městskými firmami a příspěvkovými organizacemi nabízí,“ doplňuje Jarošová. Dle Lesenského se veškeré investice do marketingu budou muset více promýšlet a vyhodnocovat, Rada je přitom připravena městu nabídnout zpětnou vazbu podpořenou zkušenostmi z komerční sféry.

Město Brno je ve své prezentaci zejména díky činnosti Turistického informačního centra (TIC Brno) velmi nápadité a propaguje Brno bez přebytku klišé o památkách a kulturním bohatství. Nedávní kampaň hledala odpovědi na základní otázky spojované s životem pod povrchem města, třeba na otázky: „Kam to vede? Jak je to hluboko? Je tam někdo? Viděl jsi to? Co to bylo? Je to pravda? Nevím, slyšel jsem to. Dějí se tady divný věci, nahoře i dole, které nejdou vysvětlit. Proto je tohle město tak výjimečný. Paranormální město a paranormální lidi.“

Naším favoritem je kampaň z roku 2018 zahrnující řadu spotů autenticky přibližujících autenticitu města. Mezi nimi je i video věnováné zmrzlině Božský kopeček, které můžete zhlédnout níže. To upozorňuje na potřebu zmrzliny ve světě a připomíná, že tato studená sladkost chutná prostě všem.

Za zhlédnutí rozhodně stojí i video s názvem Love&hate Brno, nad kterým se musí pousmát každý, kdo někdy Brno navštívil. Jeho hlavní hvězdou je mimo samotného města zpěvačka Nikola Mucha. 

Třetí z videí reprezentuje noční život a bary, kterých je v Brně nespočet.

Za jednotlivými videi stojí Ondřej Doležal a společnost Street Dog.

O Brně se dá říct řada věcí. Že je přátelské, má otevřenou mysl, cítíte se tu jako doma, ale hlavně, je své . A právě o tom má turisty přesvědčit i 15 krátkých zmíněných videí.

A aby turisti neměli pocit, že jim o Brně vyprávějí jen Češi, spolupracuje město Brno i s řadou cizinců, kteří v Brně bydlí. Ti tak autenticky sdílí svůj příběh, včetně pozitiv a negativ, které v tomto městě vnímají a činí tak ve svém rodném jazyce. Příkladem je i příběh Maryny z Ukrajiny, která v Brně žila v roce 2018 už 4 roky.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: