Brno láká turisty netradiční propagací prostoupenou autenticitou

12. 10. 2018 | Milada Zemanová
Reální lidé v popředí, skutečný brněnský život, památky spíše okrajově. Právě tak si Brno získává srdce turistů v 16 zemích světa.

Kampaní, ve kterých města vyzdvihují své historické památky a populární místa, jsme jistě všichni viděli již celou řadu. Město Brno se rozhodlo jít jinou cestou a do popředí své propagace postavilo skutečné obyvatele Brna, jejich každodenní život a aktivity, kterým se věnují. A právě tímto přístupem si kampaně vysloužily velkou oblíbenost po celém světě.

Město Brno chce i nadále budovat svou destinační značku, a představilo proto nová videa a gify, které mají podpořit cestovní ruch. Hashtag #brnotruestory se používá od letošního jara a zakládá si na jedinečnosti Brna a zážitcích místních. S cílem nalákat více turistů do Brna vznikla řada formátů jak v online tak offline prostředí, které vedou uživatele na web Go To Brno.

Celkem Brno pustilo do světa 3 video příběhy, 15 krátkých video spotů a 15 gifů. Ty jsou cíleny na 16 světových zemí a jejich konkrétní města, ze kterých vedou dopravní spoje do Brna. Svou propagaci dále město plánuje rozšiřovat o autentická vyprávění cizinců žijících v této moravské metropoli a známými osobnostmi. Přičemž hlavní cílovou skupinou, kterou chce město nalákat, je mladší generace a tzv. prázdná hnízda, tedy lidé, jejichž děti už opustily domácnost. Na vybrané gify se můžete podívat níže:

Barbora Podhrázská, vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů Magistrátu města Brna, k celé kampani uvedla:

Ze tří zmíněných videí bylo zatím publikováno to o božské zmrzlině, které bylo propagováno v 11 zemích. Tam oslovilo téměř 600 000 lidí, získalo tisíce reakcí. Video bavilo především lidi z USA, Taiwanu a Česka.”

Za celou komunikační strategií stojí kreativní agentura AETNA a její projektový manažer Jakub Žirovnický doplnil, že vlajkovou lodí celé propagace v online světě je Instagram . Dále pro propagaci využívají Facebook s jazykovými mutacemi pro jednotlivé země a YouTube. Zajímavostí je, že využívají i reklamy Google Ads, a to v situaci, kdy lidé vyhledávají Prahu. Kromě online materiálů je propagace cílena i přes printy a distribuována například v aeroliniích.

Zmíněné video věnováné zmrzlině Božský kopeček můžete zhlédnout níže. To upozorňuje na potřebu zmrzliny ve světě a připomíná, že tato studená sladkost chutná prostě všem.

Zmrzlina | Brno

Dovedete si představit léto ve městě bez zmrzliny? V Brně je zmrzliny dost a božské!

#brnotruestory

Posted by BRNOmycity on Monday, August 20, 2018

Za zhlédnutí rozhodně stojí i video s názvem Love&hate Brno, nad kterým se musí pousmát každý, kdo někdy Brno navštívil.

Love&hate Brno

"Brno? To můžete buď milovat, nebo nenávidět." #brnotruestory

Posted by BRNOmycity on Thursday, October 11, 2018

Třetí z videí reprezentuje noční život a bary, kterých je v Brně nespočet.

Za jednotlivými videi stojí Ondřej Doležal a společnost Street Dog.

O Brně se dá říct řada věcí. Že je přátelské, má otevřenou mysl, cítíte se tu jako doma, ale hlavně, je své . A právě o tom má turisty přesvědčit i 15 krátkých zmíněných videí.

A aby turisti neměli pocit, že jim o Brně vyprávějí jen Češi, spolupracuje město Brno i s řadou cizinců, kteří v Brně bydlí. Ti tak autenticky sdílí svůj příběh, včetně pozitiv a negativ, které v tomto městě vnímají a činí tak ve svém rodném jazyce. Příkladem je i příběh Maryny z Ukrajiny, která v Brně žije už 4 roky.

Jak jsme zmínili v úvodu, Brno plánuje v tomto přístupu, kdy ukazuje město z té lidské stránky, i nadále pokračovat a lákat návštěvníky z dalších zemí. Věříme, že pokud si i v budoucnu zachová nadhled a smysl pro humor, tak se mu to skutečně podaří.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: