Budoucnost prodeje v kamenných obchodech

28. 6. 2013 | Bednářová Daniela
Zákazníci mají kamenné prodejny rádi a uvědomují si to i online prodejci.

Budoucnost prodeje v kamenných obchodech si představují lidí různě. Jednou z možných cest, kterou by se prodej mohl ubírat, je větší zapojení technologií. Mezi první průkopníky patří například britská firma Burberry, která svůj technologiemi nabitý obchod otevřela v Londýně na Regent Street již před nějakou dobou. Po celé prodejně má firma rozmístěné obrazovky, jež reagují na podněty v okolí. Například když se zákazník přiblíží k věšáku se sukněmi, pustí mu video, jak sukně vypadala na přehlídce nebo z jakého materiálu je ušita. To je ale jen jeden z přístupů, Burberry má navíc silnou tradici kamenných obchodů. Zajímavé inovace a prvky přináší zejména online prodejci.

 

Co takhle nakupovat přímo ve výloze? Tedy v digitální výloze. Tam se dá zboží nejen prohlížet, ale lze přes ni rovnou nakupovat a to bez toho, aniž by zákazník musel jít dovnitř a vystavené zboží z výlohy hledal po prodejně (která za těmito výlohami není). Na Manhattanu to zkouší designový obchod Kate Spade Saturday. Pronajal si 4 newyorské výlohy na jeden měsíc, kde se kolemjdoucí mohou podívat na kousky z nové kolekce, které jsou k dostání jen online. Hned vedle výloh je i dotyková obrazovka, přes kterou se dá dostat na detaily nabízeného zboží.

 

Zákazník se tak může pokochat všemi nabízenými barvami a velikostmi a rovnou udělat objednávku. Zásilku v rámci Manhattanu doručí do hodiny od odeslání objednávky. “Měníme smysl prohlížení výloh (window shopping)”, říká Healey Cypher, ředitelka inovace u společnosti eBay, se kterou na této novince Kate Spade Saturday spolupracuje.

Dalším příkladem, že prodej v kamenných obchodech v poslední době ovlivňují asi nejvíc online prodejci, je i internetový obchod se šperky Baublebar. Demonstruje oblíbenou činnost internetových prodejců, kteří zkoumají vhodnost umístění svých poboček prostřednictvím pop-up obchodů. Pop-up obchody vydrží na jednom místě jen nějakou chvíli, jejich hlavním cílem jsou noví zákazníci, kteří dávají přednost tomu, že si zboží mohou prohlédnout, osahat a vyzkoušet. Po osobní zkušenosti je pak mnohem snazší přejít k online nakupování.

Některé z nich ale stále chtějí zdůraznit svůj online původ, a tak i v rámci kamenných prodejen používají prohlížení a výběr přes počítačové obrazovky. Stejně jako Baublebar. Další výhodou je i to, že tyto obchody nemusí být příliš zásobeny a zákazníkům zůstávají výhody prohlížení na internetu - možnost lajkování a sdílení. Porovnat cenu s konkurencí ale možná bude rozumnější udělat přes telefon.


Pop-up obchody a pronájem výloh ale nejsou jediným typem kamenných prodejen, do kterých se původně
ryze online prodejci pouští. Prodejce brýlí Warby Parker neotevřel jen tak nějaký obchod s obroučkami. Služba zákazníkům je pro něj na prvním místě i v kamenné prodejně. Společnost tak jen nepřeklopila své podnikání z online prostředí, ale přidala pár vylepšení. Vyšetření očí přímo v obchodě, pomoc obrýleného personálu, možnost vyfotit se s vybranými obroučkami a rovnou je sdílet s přáteli. Ale i Warby Parker pracuje s taktikou bez skladových zásob přímo na prodejně. Veškeré objednávky z kamenného obchodu jdou přes stejný sklad jako online objednávky. Obroučky a správně upravená skla obdrží zákazník domů poštou zhruba po týdnu.  


Také na domácí scéně se postupně zabydlují novinky ze světa. Původně pop-up Vánoční výdejna radosti společnosti Zoot na vlakovém nádraží v Praze se stala trvalým obchůdkem, kde si mohou zákazníci zkoušet a vyzvedávat objednané modní oblečení a doplňky.  Druhou výdejnu otevřel Zoot v Brně a plánuje i třetí v Plzni. Zákazníci prostě mají kamenné obchody rádi a uvědomují si to i online prodejci.

Zdroje: www.mashable.com, www.allthingsd.com

 

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.