Bulgari snoubí luxus a ekologii – rozzářila svou prodejnu recyklovanými lahvemi

13. 1. 2022 | Lucie Životská
Značka luxusního zboží Bulgari použila recyklované lahve od šampaňského a piva na fasádu svého rekonstruovaného obchodního domu v čínské Šanghaji. Vysílá tak do světa jasný vzkaz – i luxus může být ekologický!

Bulgari, značka luxusních šperků, hodinek a parfémů, ukázala, jak umí být ekologická. Ve spolupráci s architekty ze studia MVRDV zrekonstruovala svou prodejnu v Šanghaji a jako nejvýraznější designový prvek zde použila recyklované lahve. Prodejna s názvem o rozloze 274 metrů čtverečních se nachází v Shanghai Plaza 66, jednom z největších a nejoblíbenějších nákupních center čínského velkoměsta.

Pokud zde cítíte nádech art deca, pak máte dobrý postřeh a přehled o architektonických stylech. Při tvorbě této čelní stěny obchodního domu se studio MVRDV inspirovalo hned několika vlivy. Inspiraci čerpá jak od původního domu značky Bulgari v Římě, tak od jedinečné šanghajské architektury ve stylu art deco. Celý design v sobě nese výrazně rozpoznatelnou vizuální identitu značky, která nyní odlišuje prodejny Bulgari po celém světě.

Bulgari

Fasáda doslova září do dálky, a to díky kombinaci recyklovaných lahví; skel různých barev, od zelené, bílé až průhledné. Panely fasády jsou vyrobeny ze stlačeného skla, které nabízí jedinečný efekt a vytváří průsvitný povrch. V noci je stěna podsvícena a tato záře jen podtrhuje velmi originální a neustále plynoucí texturu skla.

A ještě jednu věc, respektive nerost, vám může toto průčelí budovy připomínat. Jedná se o nefrit, tedy nejvzácnější čínský kámen, který si nese nádech luxusu a ušlechtilého šperku. Kruh se zde tedy uzavírá – ač recyklované, tak stále velmi luxusní – takové je nejen průčelí obchodního domu, ale také celá značka Bulgari.

Bulgari - vitráž

Instalace architektů a designérů MVRDV představuje motiv římsy, který je tvořený překrývajícími se panely z mosazi a recyklovaných lahví. Důležité u této „vitráže” je fakt, že stále můžete i po roztavení velkého množstvím lahví vidět jejich jednotlivé díly, které se zdánlivě slívají, ale přesto si stále zachovávají svůj charakter a do jisté míry i obrys.

Cirkulární ekonomika a udržitelnost v podání luxusní značky

Bulgari tímto jasně vysílá do světa zprávu – jsme eko-friendly” a chceme recyklovat. Celý tento projekt zdůrazňuje především vysoký potenciál udržitelných recyklovaných materiálů a dodává tomuto další rozměr – zasazuje je do luxusního kontextu. Cirkulární ekonomika takto dorazila i do odvětví luxusního zboží. A je to jen dobře!

Ovšem tento počin není první z dílen luxusní značky Bulgari a MVRDV. Navazují nyní na předchozí spolupráci, která též akcentovala udržitelnost materiálů. Obě značky tak pojí láska k ekologii, jen se jedná o jiné disciplíny.

Zdroje: luxus-plus.comcreapills.comdesignboom.comworldarchitecture.org

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: