ČD sjednotí barvy vlaků, odliší se tak od konkurence

26. 3. 2009 | zdroj: www.cd.cz
Uvedly to dnes na tiskové konferenci, jež proběhla na pražkském Hlavním nádraží.

Illustrační foto
Logo ČD, zdroj: www.ceskedrahy.cz

České dráhy začínají postupně sjednocovat barevnost svých vlaků, nově budou vlaky ČD poznat podle kombinace tmavě modré, světle modré a světle šedé barvy. Od poloviny roku už budou ČD dávat na všechny opravované vozy jen tyto nové barvy. Zároveň jednají s dodavateli nových souprav, aby začaly vlaky co nejdříve vyjíždět z továren v novém barevném řešení.

České dráhy se tak připravují na vstup konkurence na železniční trh. Na první pohled bude vždy jasné, že zákazníkovi přijíždí vlak Českých drah. Autorem nového barevného řešení je grafické studio Najbrt. Oba koncepty vychází z obdobné barevné kombinace. Se studiem Najbrt spolupracují ČD už od roku 2006, tehdy tato společnost vyhrála výběrové řízení na grafický design ČD.

Nejde o mimořádné investice

„Nebudeme teď hromadně přelakovávat všechny své vlaky, to by bylo velmi nehospodárné,“ upozorňuje generální ředitel ČD Petr Žaluda. Jakmile bude vagon nebo lokomotiva v opravě a bude se na ni dávat nový lak, vyjede už v nových barvách. Jen do konce letošního roku by se mělo objevit na české železnici minimálně 30 vozů a 10 lokomotiv, které už budou modré.

„Všechny moderní firmy dbají na to, aby měly jasný korporátní vzhled. Podívejte se na letecké dopravce, bankovní pobočky, čerpací stanice nebo řetězce restaurací. Většinu z nich poznáte na první pohled už na dálku. Vlaky Českých drah musí být také jasně identifikovatelné,“ doplňuje Petr Žaluda. „Liberalizace železničního trhu je neúprosná, v Česku začne na železnici jezdit celá řada dopravců a České dráhy budou jen jedním z nich. Chci, aby zákazníci naše vlaky jasně poznali.“

Proč právě modro-modro-šedá kombinace?

„Barevnost lokomotiv a vagónů pro České dráhy je v evropské konkurenci jedinečná,“ upozorňuje designer Aleš Najbrt. „Modré barvy vychází z drážní historie a zároveň vyjadřují stabilitu, jistotu a serióznost. Na první pohled jde možná o konzervativní styl, ale z hlediska dlouhodobé perspektivy je velmi nadčasový a jsem přesvědčen, že i za dvacet nebo třicet let bude jasným symbolem serióznosti a jistoty.“ Vozy budou různě barevně odlišeny, podle toho, jakou plní v soupravě funkci. „Je důležité, aby cestující na první pohled poznali služební vůz na kola, vůz první třídy nebo lehátkový a lůžkový vůz. Každý z nich bude barevně jiný, lidé je tak snadno najdou,“ upozorňuje Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Zároveň jsme mysleli barevným odlišením dveří na cestující se zhoršeným zrakem.“

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.