Chatbot dává zdarma právní rady

22. 2. 2017 | Agency Focus
Právní chatbot DoNotPay řeší pokuty i pomáhá uprchlíkům získat azyl

Kdepak rezervace lístků nebo letenek, chatboti toho zvládnou mnohem více. Do určité míry dokážou nahradit i drahé odborníky v oblecích. Chatbot vyvinutý studentem Stanfordské univerzity funguje jako právník, který už ušetřil lidem statisíce dolarů.

Chatovací roboti, tzv, chatboti, simulují lidskou konverzaci. Smyslem chatbotů je komunikovat se zákazníkem přirozenou řečí a umožnit mu vyřídit jeho požadavky pomocí předem dané sady otázek. Unikátní schopností bota DoNotPay (Neplať, pozn. redakce) je poskytování právních rad zdarma. Mnoho právních případů má jednoduchý algoritmus, kdy lze na základě standardní sady otázek, rozpoznat, jestli má zákazník nárok uspět v daném právním případu. A tuto funkci ocení obzvláště lidé, kteří si nemohou dovolit platit drahé právníky.

Právnický chatbot DoNotPay byl původně vyvinut, aby pomáhal lidem v tísnivé finanční situaci proti pokutám za parkování. A byl v tomto úspěšný, za pouhých 21 měsíců dokázal anulovat 160 tisíc pokut. V současné době dává zdarma právní rady uprchlíkům, kteří hledají azyl v USA, Kanadě i Velké Británii. Uprchlíci mohou s jeho pomocí snadno odeslat žádost o azyl přes Facebook Messenger.

Chatbot, který byl vytvořen studentem Stanfordské univerzity, Joshuou Bowderem, sám sebe popisuje jako „prvního robotického právníka na světě“ a dává zdarma právní rady v rámci Messengeru. „Facebook Messenger jsem zvolil z toho důvodu, že funguje téměř na jakémkoliv zařízení a je dostupný miliardám lidí,“ vysvětluje Joshua Bowder.

 

Na ukázku práce chatovacího robota se můžete podívat na videu níže.

Joshua Bowder při přípravě žádostí o azyl pracoval s právníky ze všech uvedených zemí a také mluvil s uprchlíky, jejichž žádostem o azyl bylo vyhověno. Chatbot se uživatele ptá na sérii otázek, na základě kterých se snaží rozpoznat, který dokument imigrant potřebuje, a také, jestli má nárok na poskytnutí azylu na základě mezinárodního práva. Pokud ano, začne chatbot zpracovávat další informace potřebné pro vyplnění žádosti.

Pro lepší představu, jak chatbot DoNotPay funguje, se podívejte na detailní ukázku principu jeho práce. V tomto případě je popsán princip, jakým bot postupuje, když má uživateli pomoci s odvoláním proti pokutě. Nejprve se uživatele začne vyptávat na sérii otázek, aby zjistil bližší informace o konkrétním případě. Následně získaná data analyzuje a rozhodne, jestli uživatel splňuje podmínky pro odvolání.

Zdroj: The Guardian

 
Štítky dokumentu: Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.