Co změnil covid? Lidé přestali kupovat deodoranty. Degree reaguje na pokles tržeb kampaní s neoholeným podpažím

16. 7. 2021 | Lucie Životská
Značka Degree připomíná: používejte opět deodoranty! Reaguje tak na pokles prodeje svých produktů. Proč k tomu došlo? Vysvětlení je jednoduché – pandemie covid-19 a sociální izolace. Například až 70 % Američanů připouští, že v uplynulém roce deodoranty vůbec nepoužívali.

 Podpaží na Times Square

Proč vonět, když nemáme komu? To je jasná zpráva, kterou dali spotřebitelé výrobcům kosmetiky, respektive deodorantům. Poptávka po deodorantech za poslední rok klesla. Proč? Protože lidé byli nuceni zůstat doma a nesocializovali se. Jak se s klesajícím prodejem vyrovnávají výrobci? Společnost Uniliver se svou značkou Degree (v Česku známá jako Rexona) velmi zajímavě a po svém. Zahájili kampaň, které suverénně vévodí neholené podpaží. Tato poutavá kampaň míří přímo na cíl a vybízí své (potenciální) zákazníky, aby si znovu začali používat (jejich) hygienické produkty, protože kovid a období karantény je už pryč. 

Kampaň z dílny reklamní agentury BBDO běží v Americe ve velkém. Ukazuje detailní záběry na podpaží a k nim dodává jasnou zprávu: „ Je to první, co uděláte, než něco děláte.” („It’s the thing you do before doing things.” . Celá kampaň pak nese název „Rozhýbej se opět s Degree” („Move Again With Degree”). Reklamní postery se objevují na billboardech na Times Square, ale také na taxících nebo na digitálním mobiliáři. 

Degree a deodorant kampaň

Většina Američanů ani nechtěla v době pandemie vonět 

Společnost Degree si nechala vytvořit i průzkum, který ukázal, že více jak dvě třetiny Američanů se během pandemie záměrně vyhýbali používání deodorantů. Důvod? Jednoduchý, nebyli v kontaktu s lidmi, a tedy používání této kosmetiky nepovažovali za nutné. K tomuto se ještě přičetl fakt, že více než polovina Američanů také během pandemie méně sportovala. 

Zcela logicky tento trend poškodil zisky značky Degree. Nákup deodorantů v Americe přesně koreloval s restrikcemi z důvodu šíření kovidu. Například během března 2020, kdy lidé pořádali hony do nákupních center a nakupovali v záchvatu obav z pandemie vše, se zvýšil prodej deodorantů a antiperspirantů o 14 %. Ovšem když se země v následujícím měsíci uzavřela, nákup těchto produktů výrazně poklesl (až do červených čísel) a zůstal na této úrovni už po zbytek roku 2020. Američané v té době neměli dobré vyhlídky, proč by se tedy snažili vonět lidem, které ani neměli šanci potkat. 

 

Pokles tržeb - deodoranty DegreeZdroj: ADWEEK 

Společnost Unilever, která mimo Degree vlastní také značky Ax a Dove, oznámila, že v prvním čtvrtletí roku 2021 poklesly tržby u deodorantů o 8 %. Poptávka po těchto produktech se zkrátka jasně řídila tím, jak dlouho byli jejich spotřebitelé nuceni být doma. 

Kampaň má i svůj vůz „Pit-Mobile” a známou tvář Alyssu Edwards 

Kampaň společnosti Degree chce především přimět spotřebitele, aby o sebe opět začali dbát (a začali vonět světu). Tato kampaň také zahrnuje aktivity nákladního automobilu tzv. „Pit-Mobile”, který objíždí New York a rozdává deodoranty.  

Kampaň je také podpořena tváří Alyssi Edwards, drag queen a hvězdy z Netflix série Dancing Queen. Ta také přímo podporuje titulek celé kampaně a vyzývá všechny, aby si opět užívali pohyb a nezapomínali při tom vonět

Kampaň Degree

Zdroje: ADWEEKPR Newswire 

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: