Investice do internetové reklamy rostou, televize ale pořád drží první místo

20. 4. 2012 | BD
Digitální reklamě vévodí vyhledávání, na opačném konci žebříčku jsou reklamní emaily.

Množství peněz utracených za digitální reklamu bylo v Americe v roce 2011 skoro o šest miliard vyšší než v roce 2010. Dohromady zadavatelé reklamy utratili 31,7 miliard dolarů (asi 600 miliard korun). V letošním roce zadavatelé reklamy v digitální sféře utratí peněz ještě více. Do jakého druhu reklamy investují nejvíce? To pomůže odhalit zpráva Interactive Advertising Bureau analyzující předcházející roky.

 

Téměř polovina peněz v digitální reklamě byla proinvestována za reklamy při vyhledávání (tedy hlavně Google AdWords). Oproti roku 2010 došlo k nárůstu na 47 %. Na druhém místě se v žebříčku umístily různé formy displej reklamy s 22 % podílu. Nárůst o dvě procenta zaznamenaly v poslední době hodně diskutované reklamy v mobilních telefonech. Oproti penězům investovaným do vyhledávání je množství peněz utracené za reklamu v mobilech poměrně malé. Z celkového podílu zabírá tento druh digitální propagace jen 5 % (v přepočtu na dolary to ale dělá 1, 6 miliard). Nejmenší podíl mají v digitální reklamě emaily.
Výsledky podle generálního ředitele IAB Randalla Rothenberga svědčí hlavně o tom, že jsou si inzerenti vědomi, kde lidé tráví nejvíce času a kde je tedy mají oslovovat.

 

31,7 miliard dolarů je obrovská částka, ale v oblasti reklamy není nejvyšší. Stále nejvíc peněz inzerenti investují do televizní reklamy. V loňském roce to bylo 38,5 miliard dolarů. U nás je internetová reklama až na třetím místě za televizí a tiskem, ale stejně jako ve světě, by se mělo množství peněz investovaných do online formátů v roce 2012 výrazně zvýšit.

Zdroje: www.allthingsd.com, www.mashable.com, www.spir.cz

Štítky dokumentu: Google PPC
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.