Coca-Cola provedla remastering své ikonické reklamy z roku 1971 pro TV vysílání ve 4K

14. 4. 2016 | Petr Michl
Málokterá reklama se stane součástí kulturního dědictví. Podívejte se na téměř 45 let starý milník Coca-coly a reklamního průmyslu v nových barvách.

 Málokterá reklama se stane doslova součástí kulturního dědictví. Mezi ty vyvolené patří tzv. hilltop ad" z roku 1971. Coca-Cola se rozhodla dát zastaralému obrazu nový kabát. Po remasteringu by měla být reklama připravena pro televizní vysílání ve 4K.

Na blogu Coca-Coly popisuje ředitelka mediální produkce společnosti, Sarah Traverso, proces remasteringu spotu:

25. března jsem měla příležitost pracovat na možná nejvíce ikonické reklamě, klasické hilltop ad z roku 1971. Spot natočený v Itálii ukazuje setkání lidí zpívajících píseň jednoty a tím oslavuje diverzitu kultur z celého světa.  Byla tak populární, že její ústřední píseň se stala hitovým singlem. Originální 35mm film, na který byla reklama natočena, leží v knihovně Kongresu USA, kde je uchovávána americká kultura.
Co jsem tedy dělala s původním filmem po takřka 45 letech? Technicky řečeno šlo o remastering pro televizní vysílání ve 4K a zároveň také o barevné korekce. Dá se říci, že jsem zachovávala ikonický skvost pro nové generace."

Výsledek její práce si můžete prohlédnout níže. Bohužel není na YouTube ve 4K a dokonce ani v HD kvalitě, přesto je ve srovnání s mnoha vybledlými verzemi, na něž můžete narazit na internetu, vidět, jak moc záběrům jejich korekce prospěly.

Na kopci v Itálii jsou v ní shromáždění mladí lidé mnoha barev a národností, kteří zpívají s láhví coly v ruce. Refrén zní:

„I'd like to teach the world to sing

In perfect harmony

I'd like to buy the world a Coke

And keep it company

That's the real thing“

Možná vám to přijde banální, ale tato reklama byla určitým milníkem pro značku. Ukazovala totiž poprvé Coca-Colu jako zdroj radosti a prostředek usnadňující navazování vztahů zároveň, ne pouze jako osvěžující nápoj. Právě proto figuruje také ve finále seriálu Mad Men (spoiler!), kde je jako původce myšlenky stojící za reklamou zobrazen hlavní hrdina série Don Draper.

Ve skutečnosti za ní pochopitelně není zodpovědná seriálová postava. Legenda praví, že Bill Backer, někdejší Creative Director v reklamní agentuře McCann-Erickson, jednoho dne uvízl na letišti v Irsku. Přestože byli lidé zklamaní a naštvaní ze zpoždění letu, za chvíli se spolu uvolněně bavili nad skleničkou Coca-Coly, která byla právě tenkrát klientem jeho agentury. Tehdy si prý Backer napsal na ubrousek větu: „I would like to buy the world a Coke.“ Celému světu ji nikdy reálně nekoupil. Zmíněná „reklama na kopci“ ale byla základem pro vnímání sociálního rozměru pití Coca-Coly spojeného se zábavou a radostí.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: