Čtvrtletní zisk Washington Post vzrostl na více než trojnásobek

7. 11. 2010 | ČTK
Čistý zisk americké mediální společnosti The Washington Post Co. se ve třetím čtvrtletí zvýšil v meziročním srovnání více než trojnásobně na 60,9 milionu dolarů (zhruba jedna miliarda Kč). Zasloužila se o to zejména vzdělávací divize Kaplan, sdělila dnes firma, která mimo jiné vydává stejnojmenný americký deník a nedávno prodala magazín Newsweek.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Čistý zisk americké mediální společnosti The Washington Post Co. se ve třetím čtvrtletí zvýšil v meziročním srovnání více než trojnásobně na 60,9 milionu dolarů (zhruba jedna miliarda Kč). Zasloužila se o to zejména vzdělávací divize Kaplan, sdělila dnes firma, která mimo jiné vydává stejnojmenný americký deník a nedávno prodala magazín Newsweek.

Tržby společnosti se zvýšily o sedm procent na 1,19 miliardy dolarů. Příjmy divize Kaplan, která nabízí například vzdělávací programy, školicí kurzy a služby pro vysoké školy a tvoří více než 60 procent celkových tržeb koncernu, vzrostly o devět procent na 743 milionů USD a její provozní zisk se zvýšil více než dvojnásobně. Reklamní příjmy vlajkového listu Washington Post stouply o tři procenta.

Kaplan je nyní hlavním motorem růstu příjmů celého koncernu, investoři však mají z dalšího vývoje v této divizi obavy, protože americká vláda prověřuje praktiky náborů u komerčních vysokých škol. To by divizi mohlo ztížit některé její činnosti a omezit přístup k vládním subvencím. Prakticky zaměřené komerční vysoké školy jsou nyní terčem kritiky za to, že zatěžují studenty zbytečně vysokými dluhy a dostatečně je nepřipravují na zaměstnání.

Ministerstvo školství USA tak chystá změnu pravidel pro přijímání studentů a školy se již na reformu připravují. Růst, který Kaplan vykazuje u počtu dodaných studentů, se ve třetím čtvrtletí zpomalil na osm procent ze 28 procent před rokem.

Washington Post se v srpnu dohodl na prodeji časopisu Newsweek Sidneymu Harmanovi, 91letému zakladateli výrobce audiozařízení Harman International Industries. Washington Post vlastnil časopis téměř 50 let, magazín se však stejně jako řada jiných časopisů v západním světě v posledních letech potýkal s poklesem zájmu čtenářů a tím i zadavatelů reklamy, a delší dobu tak hospodařil se ztrátou.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.