Další změkčení: Ke Google účtu už není vyžadováno vytvoření Google+ profilu

22. 9. 2014 | Petr Michl

Google měkne. Toto konstatování platí minimálně pro jeho důraz na prosazování Google+ napříč svými dalšími službami. Nyní byl dokonce odstraněn požadavek na vytvoření Google+ profilu spojený s vytvořením Google účtu.

Od ledna 2012 platilo, že před vytvoření účtu pro Gmail, YouTube nebo další služby Googlu, jste si museli zároveň zřídit i profil na Google+. Byl to jeden z nejzřetelnějších znaků přístupu, kterým se Google snažil prosadit své sociální médium silově. Nyní od něj upouští. WordStream Blog publikoval printscreen aktu zřizování nového Google účtu, při kterém je daná nabídka na založení profilu na Google+, zároveň je ale k dispozici i tlačítko No thanks", s nímž lze tuto možnost s díky odmítnout.Odstranění povinné účasti v Google+ následuje poté, co bylo nedávno zrušeno dlouhodobě kritizované omezení komentářů na YouTube pouze pro ty přihlášené pod vlastním jménem přes sociální médium největší vyhledávače. Obojí lze interpretovat jako jistou formu uvědomění si, že nucení Google+ uživatelům navzdory jejich vůli ve výsledku nepřináší dostatečně pozitivní efekty.

Jiní mohou brát tento krok jako další prohranou bitvu a ústup pozic, který předznamenává prohranou válku na poli sociálních médií, přičemž s finální kapitulací se dá očekávat i konec Google+. Technologický gigant nedávno ukázal se zrušením Google Authorship, že se umí zbavit i minimálně teoreticky smysluplných projektů, kterým se nedaří. Další variantou výkladu může být to, že Google chce dopřát dostupnost služeb jako Hangouts či Hangouts Air co největšímu počtu uživatelů bez nutnosti se dodatečně přihlašovat.

Zdroj: MarketingLand, WordStream Blog

Štítky dokumentu: Google Google+
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.