Destination Unknown: Hra holandského letiště využívající Instagram a mapu světa

28. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Fotky z Instagramu jsou zdrojem pro návykovou hru propagující destinace, do kterých se dá letět z amsterdamského letiště Schipol. Zahrajte si ji.

Jak propagovat všechny destinace, do kterých létá letišitě? Nabízí se billboardy, letáky a jiná tradiční média. V Holandsku se to ale rozhodli udělat trochu jinak. Instagram hrou, jejíž obsah tvoří fotky uživatelů této socíální sítě.

V interaktivní hře nazvané Destination Unknown uživatelé hádají podle fotek, o jakou z více než 300 destinaci se jedná. Jako nápovědu mohou využít tři informace - aerolinku, lokální čas, délku letu a hlavně několik fotografií. Důležité ale je, že se nejedná o přestylizované snímky, které už všichni dobře znají, ale o fotky náhodných lidí na Instagramu. Ty si hra stahuje pod hashtagy jako jsou památky, aktivity nebo jídlo. Hráči mají během čtyř minut uhádnout co nejvíce destinací, do kterých letiště Schipol létá. Poté co hru dohrají, mají možnost se zapojit do soutěže o letenky, hrát znovu, případně přidat se k letištnímu newsletteru.

Tento způsob gamifikace využívající a třídící obsah vytvořený obyčejnými lidmi je skvělý způsob jak uživatelům komunikovat, do kterých zemí mohou z Schipolu létat. Hráči se navíc u toho i pobaví a trochu vzdělají. Výhodou je také to, že je mohou fotky a konkrétní informace o letu snadno inspirovat k dovolené nebo výletu. Jak jinak než z Schipolu. Interaktivní hru, která ke stahování fotek využívá Instagram API, vytvořilo letiště ve spolupráci s reklamní agenturou FHV BBDO.

Využití obsahu z Instagramu v rámci hry je vcelku neobvyklé. V Schipolu ale nejsou první, kdo něco takového využil. Rovnež v sektoru cestování vznikla pod taktovkou American Express a Delta Airlines kampaň #GoTo. Uživatelé se v ní mají právě pomocí z Instagramu stahovaných fotek rozhodnout, do kterého města by vyjeli raději, New Yorku nebo Seattleu. Nejde ale jen o propagaci letů do zmíněných měst, American Express rozdělí na základě výsledných bodů 50 000 dolarů mezi charitu v obou městech. Za necelý měsíc fungování vygenerovala kampaň, která končí 16.června, už přes 250 tisíc hlasů a čtyři tisíce fotek.

Zdroj: MarketingLand

Štítky dokumentu: Instagram Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.