Digitální hit: Bible jako mobilní aplikace

5. 8. 2013 | Petr Michl
Hádejte, která aplikace má už 100 milionů stažení a investováno do ní bylo přes 20 milionů dolarů. Žádní noví AngryBirds, je to bible.

Hádejte, která aplikace byla zainvestována částkou 20 milionu dolarů a má už přes 100 milionů stažení. Žádní noví AngryBirds, je to bible od YouVersion. Trhem doslova požehnaným pro stahování a nákup aplikací je ten americký. USA jsou specifické i tím, že výtisk bible najdete v každém pokoji i v tom nejšpinavějším motelu. Kombinace obou faktorů přispěla k tomu, jak si stojí aplikace s lapidárním názvem „Bible". Na nové zařízení je instalovaná zhruba každou vteřinu. V jakýkoliv moment ji v průměru používá na 66 tisíc uživatelů, přičemž špičky jsou samozřejmě v neděli dopoledne v době kázání.

Jules Maltz z Institutional Venture Partrners uvedl pro portál BrandChannel, že tržní hodnota aplikace může dosahovat i více než 200 milionu dolarů. Tedy za předpokladu, že její potenciál bude monetizován skrze standardní reklamu. Aplikace byla vyvinuta za pomoci LifeChurch.tv z Oklahomy. Pastor a její zakladatel Bobby Gruenewald ovšem tvrdí, že přerod populární aplikace v továrnu na peníze zatím neplánují.

Aplikace existuje již od uvedení App Store v roce 2008. Na trhu není rozhodně sama, aplikací s biblickým obsahem se objevily tisíce. Vyhledávání termínů „Bible" v online prodejně aplikací společnosti Apple přinese na 5248 výsledků. Aplikace od YouVersion je nicméně stále číslem 1, které má více než 30 tisíc uživatelských recenzí.

Zajímavá jsou data o používání aplikace, lidé ji celkově využívají takřka v každou hodinu dne. Na 18 % uživatelů se přiznalo, že čtou digitální verzi bible i na toaletě. Výrazný je i sociální aspekt, každý den je z aplikace sdíleno na sociální média 200 tisíc kusů obsahu – za rok 2012 tak bylo učiněno v 31 milionech případů.

LifeChurch.tv nyní plánuje spustit novou sociální funkcionalitu pro náboženské komunity a také bibli v podobě interaktivní aplikace pro mladé. Jak je vidět digitální prostor zdaleka nepřeje jenom nefalšovaným novinkám, „šíření písma svatého" jde s dobou a daří se mu náramně dobře.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.christianpost.com

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.