Do soutěže na nové logo MŠMT došlo přes 900 návrhů

8. 3. 2011 | TAM
Otevřená soutěž pro studenty středních, vyšších odborných a vysokých škol, jejímž plodem má být nové logo MŠMT za hubičku spěje ke svému závěru. Do uzávěrky přišlo na ministerstvo více než 900 návrhů. Návrhy nyní posoudí odborná komise.

Současné logo ministerstva, zdroj: www.msmt.cz

Otevřená soutěž pro studenty středních, vyšších odborných a vysokých škol, jejímž plodem má být nové logo MŠMT za hubičku spěje ke svému závěru. Do uzávěrky přišlo na ministerstvo více než 900 návrhů. Návrhy nyní posoudí odborná komise.

Její předsedkyní bude překvapivě architektka Eva Jiřičná a dále v ní zasedne Rony Plesl, Maxim Velčovský, Jitka Mrázková, Nina Pospíšilová, Jan Nemeček, Kurt Gebauer, Otakar Karlas, Lenka Vilhelmová a Bohumír Gemrot. Riziko, které většinou plyne z podobně koncipovaných soutěží (tedy že vybraný návrh bude špatný a špatně použitelný) by tedy mělo být minimalizováno.

„V současném grafickém logu MŠMT nevidím žádný nápad a uměleckou invenci. Písemná zkratka pro logo nebývá ideálním prvkem. Image každé firmy nebo úřadu by se měla měnit po pěti letech a proto i já v tomto projektu vidím dobrý nápad, jak se mladí studenti mohou realizovat a vytvořit zajímavý svébytný umělecký symbol, který bude zastupovat novou image celého ministerstva,“ řekl Bohumír Gemrot, ředitel VOŠ a SŠ Václava Hollara. Jeho názor sdílí i přední český typograf Otakar Karlas: „Stávající logo ministerstva školství je problematické v celku i v detailech. Je špatně čitelné, nepřehledné a nevýrazné. Po výtvarné stránce je zcela nepřesvědčivé a opticky nevyvážené. O tom, že je třeba jej změnit, není žádných pochyb.“

„Stávající logo ministerstva se používá víceméně nahodile. Stejně tak chybí korporátní identita ministerstva. Neexistují jednotné hlavičkové papíry, ani podpisy v e-mailech. To chceme změnit a zavést pravidla, která jsou obvyklá i na jiných ministerstvech,“ uvedla ředitelka odboru komunikace Lucie Kubovičová.

Zda tomu ve finále skutečně bude tak, jak Kubovičová předpokládá, uvidíme již v průběhu března, kdy bude nové logo oficiálně představeno.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: