Eshop, místo (nejen) pro intimní nákupy

27. 8. 2012 | jag
Bezmála polovina zákazníků se stydí přijít pro určité věci do obchodu a nakupují proto na webu.

Co se ještě před deseti lety mohlo zdát nemyslitelné, je dnes skutečností. Eshopy už v současné době řada lidí upřednostňuje před kamennými obchody. Vede je k tomu řada důvodů, třeba diskrétnost.

Jednou z hlavních výhod nákupu na webu je možnost rychlého porovnání cen. Srovnávače jako Zboží.cz nebo Heuréka nejen že najdou výrobky napříč internetem, dovedou poskytnout také užitečné reference týkající se jak obchodníka, tak i jeho produktů, kvality služeb a podobně.

Téměř polovina zákazníků přiznala (přesněji 45 %), že online nakupují věci, které by se tváří v tvář prodavačům pořídit neodhodlali. Třeba knížky s lechtivými tituly, spodní prádlo nebo erotické hračky. Není se proto čemu divit, že i české sex shopy zamířily se svou nabídkou na web a v mnoha případech je webová verze obchodu podstatně decentnější a intimnější než vykřičené výlohy a pulty kamenné provozovny. Jistě, v této za monitory schované části cílové skupiny bude stydlínů určitě o něco víc.

Co je však překvapivější: z oslovených zákazníků eshopů by v případě nespokojenosti 68 % lidí vracelo zboží raději opětovným zasláním odesílateli, než by s ním šli do kamenné prodejny.

 

Pro českého zákazníka je pak podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nejdůležitějším faktorem dobře vyplněný popis produktu, se všemi podstatnými podrobnostmi. S tímto tvrzením se ztotožnilo 9 z 10 respondentů. Následuje kvalitní fotografie s velkým rozlišením, která je zásadní pro 87 % dotazovaných.

 

Cena hraje roli nejen u samotného zboží, ale také při výběru dopravy. Respektive cena není úplně správně zvolené slovo. Polovina Čechů totiž považuje za zásadní dopravu zcela zdarma, téměř pro další třetinu je bezplatné zaslání důležité. Jen necelá pětina se přitom neohlíží na již zmíněné reference. Doporučení od známých mají význam pro osm lidí z deseti. Stejné množství lidí nakupuje na internetu kvůli většímu výběru.

 

Zdroje: blog.lab42.com, www.apek.cz

Štítky dokumentu: E-Commerce Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.