Facebook opět mění algoritmus news feedu. Příspěvky mají být více informativní

15. 8. 2016 | Petr Michl
Má další změna přinést do news feedu více článků na úkor ryze zábavného obsahu v podobě různých gifů a krátkých vtipných videí? Nejsme si jistí...



Facebook oznamuje změny algoritmu takřka v týdenních intervalech Před nedávnem přislíbil, že ještě více přitvrdí vůči click-bait linkům. Nyní říká, že příspěvky objevující se v news feedu uživatelů mají být více informativní.

Toto adjektivum vytváří dojem, že jde o další pokus, jak udělat v news feedu místo pro zprávy a články namísto memů. Může jít o novinový článek o aktuální události, recept nebo cokoliv, co vás informuje," tvrdí blogový příspěvek uvádějící změnu a ještě dodává: Informativní příběhy jsou tak jiné pro každého uživatele a pravděpodobně se postupem času budou měnit."

Pokud z toho nejste chytří, nejste sami. Jisté je, že Facebook využije k posuzování míry informativnosti tzv. Quality Feed Program. Vezme v úvahu panel uživatelů, kteří hodnotí relevantnost jim zobrazovaných příspěvků na stupnici od jedné do pěti. Příspěvky s vyšším hodnocením pak budou mít prioritu u dalších uživatelů s podobnou kombinací zájmů.

Samozřejmě ale existuje i spousta dalších faktorů, jako je vztah uživatele k příteli, sledované stránce či osobnosti, co příspěvek sdíleli, typ příspěvku, co uživatel naposledy sdíleli, lajkoval a u čeho přidával komentář. A do hry vstupuje také druh formátu. Minulý týden jsme informovali o tom, že v průměru dle studie SocialFlow poklesl organický dosah příspěvků médií za první pololetí tohoto roku o výrazných 52%.

Mezi médii, které se tomuto trendu vzpírají, patří například Pop Sugar. Když si prohlédnete obsah, který na své facebookové stránce nabízí, nejde vyloženě o click-bait články, ale jasný důraz je kladen na jednoduché zábavné texty a bulvár. Médium navíc velmi často využívá nativních Facebook videí, formátu, jenž je v news feedu dlouhodobě nejvíce upřednostňován. Další radu, jak si zachovat dosah, asi už tušíte. Je jí propagování příspěvků reklamním rozpočtem.

Pochopitelně bychom si rádi interpretovali novou změnu algoritmu jako krok k většímu zobrazování článků médií na úkor ryze zábavného obsahu v podobě různých gifů a krátkých vtipných videí, ovšem takto jasně ho interpretovat nelze.

Zdroje: Facebook Newsroom, SocialFlow

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.