Facebook otevírá Messenger API pro Instagram. Jde o příslib snadnější zákaznické péče pro značky

4. 6. 2021 | Petr Michl
Lidé si se značkami povídají na Instagramu čím dál více. Tento krok dovolí zvládat to skrze externí CRM nástroje.

 

Novinka představená na konferenci F8 vytrhne trn z paty mnoha brandům, které dnes a denně odpovídají na dotazy fanoušků a zákazníků přes Instagram. Díky otevření Messenger API to mohou dělat přes pro to dedikované CRM nástroje, což je běžná praxe například pro komunikaci na Facebooku. Přináší přehlednější uživatelské prostředí, ale třeba i notifikace na nové zprávy pro více lidí starajících se o účet a lepší povědomí o tom, kdo a kdy zákazníkovi odpověděl.

Facebook k tomu říká:

„V říjnu jsme zahájili beta testování rozhraní Messenger API pro Instagram se skupinou vybraných firem všech velikostí a vývojářů, kterým jsme poskytli nové nástroje pro správu komunikace se zákazníky na Instagramu ve velkém měřítku. Nyní, po úspěšném beta testování, zavádíme nové funkce API celosvětově, aby podniky mohly integrovat zasílání zpráv na Instagramu do svých preferovaných aplikací a pracovních postupů, což jim pomůže vést smysluplnější konverzace, které zvyšují spokojenost zákazníků a zvyšují prodeje."

Pomoci to může například při zvládání zpráv, které mohou přicházet na Instagramu z více zdrojů. Výhody v tomto případě popisuje Facebook takto:

„(Značka) Kiehl's v Malajsii například po implementaci rozhraní API škálovala konverzace se zákazníky, které přicházely přes různé vstupní body, jako jsou Instagram Feed, Instagram Stories, označení značky (skrze @, pozn. red.) a Instagram Direct Messages. To jí pomohlo lépe reagovat na lidi a na obchodní příležitosti. Výsledek vedl k 20% míře konverze z konzultací na prodej."

S Instagram Shops a obecně čím dal větší přeměnou Instagramu na platformu vhodnou pro e-commerce přichází nárůst komunikace se zákazníky, při kterém tzv. jde přímo o peníze. Investovat tak do externích nástrojů, které usnadní zákaznickou péči se tak nevyplatí zdaleka pouze velkým korporátním molochům s rozsáhlými social media týmy.

Na tuto novinku zatím nejrychleji zareagoval Hootsuite, jistě ovšem v příštích týdnech využijí nové možnosti integrace i další nástroje.  

Další informace vhodné i pro vývojáře při implementaci API naleznete zde.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.