Na co utáhli Španělé do reklamy Roberta de Nira, a to bez honoráře? Na skvělé jídlo!

20. 10. 2022 | Eva Dragulová
Jednou z letošních nejoceňovanějších evropských kampaní se stala ta lákající na gastro kongres Madrid Fúsion. Nezvala přitom primárně široké publikum k návštěvě. Dokázala přimět herce Roberta de Nira, aby se stal tváří akce. Jak se jim to povedlo?

V největší soutěži reklamní kreativity Španělska letos zabodovala agentura Leo Burnett Madrid. Kampaň „Neocenitelné jídlo“, která ukázala herce Roberta De Nira jako tvář gastronomického kongresu, získala Velkou národní cenu za kreativitu a také zlato za nápad, stříbro za copywriting, stříbro za strategii a stříbro za inovace. Vítězné tažení se jí ale podařilo i na mezinárodní scéně, získala například zlato v kategorii Direct, stříbro v kategorii Social & Influencers a bronz v PR kategorii na Cannes Lions. Jakým způsobem kampaň produkovali a jak dostat zadarmo do reklamy hvězdu, jako je Robert de Niro?

Musíte na to chytře. Samozřejmě. V pondělí 24. října 2021 uvedla madridská společnost Fusion Alimentos de España video (#invaluablefood), v němž herce výměnou za „jídlo jeho života" pozvala k propagaci kongresu. Robert de Niro se netají tím, že má pro dobrou gastronomii slabost. Problém byl však v tom, že kongres neměl žádný rozpočet, z něhož by zaplatil jeho honorář za účinkování v reklamě. A tak mu místo peněz nabídli něco cennějšího: menu, které jen jednou a pouze a výhradně pro něj připraví pět nejlepších šéfkuchařů na světě 

Lákavé, že? Robert de Niro si myslel totéž, proto nabídku přijal. A není se čemu divit, skvělé video, ve které ho šéfkuchaři se signifikantním znaménkem na tváři zvou na nejlepší hody života, se opravdu povedlo. Navíc do spotu dokázali dostat i parodii na jeho postavu z kultovního filmu Taxikář. Kdo by takové poctě odolal… 

Robert de Niro se stal tváří Madrid Fusion Food pro Španělsko 2022. A to vše pouze výměnou za degustační menu, které připravilo pět nejlepších šéfkuchařů světa: Joan Roca, Martín Berasategui, José Andrés, Mauro Colagreco a Quique Dacosta, šéfkuchaři a podnikatelé s celkem 25 michelinskými hvězdami. Někdy je to jednoduché. Stačí skvělý nápad a pro vaši reklamu můžete nadchnout i velikána filmu, jako je de Niro. 

Zdroje: La Creatura Creativa, The Stable


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: