Facebook začíná testovat nové nástroje pro tvůrce videí

21. 3. 2018 | Kristýna Vozková
Nové nástroje Facebooku usnadní tvůrcům videí komunikaci s fanoušky a nabídnou jim další možnosti monetizace obsahu.



V minulém roce Facebook představil stránku Facebook for Creators a aplikaci Creators App. Nyní oznámil, že během následujících týdnů začne testovat několik nových funkcí zaměřených opět výhradně na tvůrce videí a jejich komunity. Tyto novinky by měly tvůrcům usnadnit práci i komunikaci s fanoušky a zároveň jim vydělat peníze. 

Komunikace s fanoušky bude pohodlnější

První z nich se bude zaměřovat na budování vztahů s komunitou. Většina tvůrců videí komunikuje se svými fanoušky prostřednictvím živého vysílání a sdílí s nimi zážitky na Facebook Stories. Facebook se nyní snaží tvůrce propojit s těmi nejaktivnějšími fanoušky. Ti by měli být nově označeni speciálním odznakem a jejich jméno by mělo být přidáno na speciální soupis vysoce angažovaných uživatelů. Z tohoto označení by pro fanoušky samozřejmě plynuly jisté výhody. Pokud by o tento status však nestáli, mohli by funkci kdykoliv vypnout. Facebook bude jednotlivce vybírat podle toho, jak budou na stránce daného tvůrce aktivní, tedy například podle toho, jak často budou komentovat, lajkovat či sdílet jeho obsah.  

Další novinky se týkají aplikace Creators App. Ta by měla být v blízké době přístupná i pro uživatele Android. Pro iOS byla zavedena plošně již během minulého roku. Aplikace poskytuje tvůrcům videí podrobný přehled o jejich aktivitách i o fanoušcích a usnadňuje jim komunikaci s nimi. Nový Rights Manager má zahrovat nástroje, díky kterým budou tyto aktivity pro tvůrce ještě jednodušší a více automatizované.

Nové způsoby monetizace obsahu

Facebook však nezapomíná ani na finanční stránku věci a hodlá tvůrcům nabídnout dvě nové možnosti, jak zpeněžit jejich obsah.

První z nich je nástroj usnadňující propojení tvůrců s inzerenty, kteří by měli zájem o spolupráci s jejich značkou. Tvůrci, kteří se budou podílet na testování, budou mít možnost vytvořit si speciální portfólio, díky kterému je budou inzerenti moci dohledat a oslovit.

Druhou možností pak bude nově také podpora od samotných fanoušků. Ta bude mít například podobu měsíční platby, za kterou fanoušek na oplátku získá přístup k exkluzivnímu obsahu a také speciální odznak.

Testování nových nástrojů bude probíhat během následujících měsíců a vybraní tvůrci na něm budou úzce spolupracovat s experty Facebooku, aby zaručili co nejvyšší funkčnost a uplatnění pro celou komunitu.

Tip redakce:

Připomeňte si, co vše Creator App nabízí.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.